Hej, jeg har skimmet lidt forskellige tråde ang. indkøb af materialer i Tyskland og også kigget på nogle sider, der nævnes.

Og jeg bliver ikke klogere af det. ???
Hvad er billigt hhv. dyrt? :-/

Synes alt virker dyrt. Jer, der har handlet, sig gerne, hvad I har købt og ville have købt.

MVH Jerry Gustafsson

Meget af de tyske varer er billigere pga. den lavere moms (= 16 %) og den store konkurrence. Foruden det prisbillige øl, vin og spiritus, er der masser af varer, du kan gøre et kup på.

Jeg køber f.eks. rengøringsmiddel, skyllemiddel, sæbe, shampoo, maskinopvaskemiddel m.m.

Skal det være bygningsrelateret, så bliver det: fliser, klinker, brændeovne, elektriske håndværktøjer, elkabler, kabeltromler, køkken- og badekararmaturer m.m.
Pris eksempel: En 50 meters kabeltromle med gummikabel 3-ledere for: 168:- SEK :o.

Så skal man være klar over, at udvalget er enormt, det ved de, der har besøgt et tysk byggemarked.

Hvis du tænker på at storhandle, bør du også tjekke Polen, mange tyskere tager derhen og køber alt muligt. Det er jo nemmere nu, når de er med i EU.

Selvfølgelig, Polen er billigere. Men sproget er et helvede for de fleste svenskere + mange andre.

GiZZmo sagde:
Hej, jeg har skimmet lidt forskellige tråde ang. køb af materialer i Tyskland, har også kigget på nogle sider som nævnes.

Og jeg bliver ikke klogere af det. ???
Hvad er billigt hhv. dyrt? :-/

Synes alt virker dyrt. I der har handlet, sig gerne hvad I har købt og ville have købt.

MVH Jerry Gustafsson
Kakel & Klinkers er meget billigere i Tyskland end i Sverige. Der finder man mange til vores "ekstrapriser".

har connections i familien som kommer fra Estland, skal prøve at lave et røvertogt og bestille lidt ting i rørsvängen tænkte jeg...

vender tilbage med anmeldelser...

Klinker og klinker ... og så øl til inflytterfesten.

Nogen der kan anbefale en hjemmeside eller site, hvor man kan tjekke klinker til storbyggeri? Tænkte jeg skulle tage til Tyskland og handle med tanke på priserne...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.