Er det 2400 mm fra plade til tagbjælke, eller er det 2400 mm fra færdigt gulv til loftsgips? Hvad anses som standard?

Jeg ville sige, at det er færdigt gulv til færdigt tag, som er det, der er interessant.

• Synes
Claes Sörmland og 6 andre
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
Jeg ville sige, at det er fra færdigt gulv til færdigt loft, der er det interessante.
Ja, det er jo det logiske. Synes bare det er mærkeligt, at man har 2390 mm som standard på OSB. Med montering 10 mm fra pladen (som anbefales) bliver det 2400 mm mellem loftbjælke og plade. Men der findes jo også 2500 mm OSB.

J jake68 sagde:
Ja, det er jo det logiske. Synes bare det er mærkeligt, at man har 2390 mm som standard på OSB. Med montering 10 mm fra pladen (som anbefales) bliver det 2400 mm mellem tagbjælke og plade. Men der findes jo også 2500 mm OSB.
Jeg vil mene, at man rejser indervægge efter, man har sat forskalling og loft op, men der udgår jeg mest fra, hvordan mit hus er bygget. 🤔

AXS
De huse, jeg har været med under bygningen, har haft lidt forskellige løsninger. Altid fradrag for gulvet over spånet (3-25mm) og cirka halvdelen med fradrag for loftet. Vil jo ikke sætte huntonit op, inden man rejser vægge, men gips, der skal males, er mere tilgivende.

Men standard, nja. Tror, der findes uendeligt med varianter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.