Jeg tror den hedder planforsænket. Den du har er til stjerneskruetrækker, men i dag foretrækkes torx.
Ved nyproduktion anvendes TT (TapTite) selvskærende skrue.
Ved nyproduktion anvendes TT (TapTite) selvskærende skrue.
Tak for alle svar. Disse tog jeg af en trailer fra -91, og ikke helt uventet sad nogle fast og måtte bores ud. Traileren er en svejset og galvaniseret trailer med ordentlige bjælker. Der er altså allerede huller (nogle skjulte og andre åbne) med gevind, som jeg tænkte at rense med en tap. Så nu er spørgsmålet vel om det virker med selvskærende eller om jeg skal satse på maskinskruegevind. Nye huller havde måske været bedre, men desværre er hullerne i skridsikker krydsfiner allerede borede, så hvis jeg skal ændre noget, går jeg nok op i dimension i stedet.
Klik her for at svare

