Jeg skal bygge garage og for at få højere lofthøjde inde har jeg planlagt saxespær, i det mindste i halve garagen.
Men i det seneste Husdrømme så jeg, at de brugte en slags spær, som jeg ikke har set før.
Hvad kaldes disse, og hvor kan man finde mere information om dimensionering m.m.
Tænkte at de måske kunne være interessante, da man jo får samme hældning på loftet som på ydertækket.
I øvrigt ser de ret tunge ud i sammenligning med saxespær

En mand guider en robust tagstol på plads med en strop, mens den sænkes ned på en bygning i baggrunden omgivet af træer.
 
S
er jo synes jeg ingen takstol (nærmeste er vel sakstagstol.
det er jo mere en bjælke.
var det belastningspunkter på reglenettet bare eller var det noget under mønningen?
 
Nej, intet i kip. Gik op en muret skorsten igennem kippen, så der kan heller ikke have ligget noget der senere.
Nu tror jeg de sagde, at bredden på rummet var 4,5 m. Jeg skal have 7 m, så det bliver sandsynligvis en meget besværlig bjælke...

Trækonstruktion af tagkonstruktion med metalbeslag i loftet, set under opførelse i aftensolens skær.
 
Den tagstol bliver jo som en saxtagstol med beklædte sider (skruv plyfa på siderne) lidt højere egenvægt bare.
 
S
kan være ryggåstakstol men jeg har for mig dog de bruger sig af bjælke.
 
S
bomm sagde:
Den tagkonstruktionen bliver jo som en sakstag med beklædte sider (skrue krydsfiner på siderne) lidt højere egenvægt bare.
tror tanken er at sætte overflade på tagkonstruktionens ben. hvilket gør at man fylder siderne med isolering
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.