Jeg skal bygge garage og for at få højere lofthøjde inde har jeg planlagt saxespær, i det mindste i halve garagen.
Men i det seneste Husdrømme så jeg, at de brugte en slags spær, som jeg ikke har set før.
Hvad kaldes disse, og hvor kan man finde mere information om dimensionering m.m.
Tænkte at de måske kunne være interessante, da man jo får samme hældning på loftet som på ydertækket.
I øvrigt ser de ret tunge ud i sammenligning med saxespær
er jo synes jeg ingen takstol (nærmeste er vel sakstagstol.
det er jo mere en bjælke.
var det belastningspunkter på reglenettet bare eller var det noget under mønningen?
Nej, intet i kip. Gik op en muret skorsten igennem kippen, så der kan heller ikke have ligget noget der senere.
Nu tror jeg de sagde, at bredden på rummet var 4,5 m. Jeg skal have 7 m, så det bliver sandsynligvis en meget besværlig bjælke...