Lykkedes med at byde på en palle med:
"70-talet pakker Skrue, bolt, møtrikker og skiver" på en netauktion.
Fik set et par billeder af pakkerne, hvor mange fine skruer og bolte blev vist frem!
Da skrue stod først, regnede jeg med, at der ville være flest skruer.
Var og hentede tingene i går.
70 pakker, omkring 200kg, måske 5-10 pakker skruer (fine, dyre). Resten var næsten udelukkende bolte. Nogle helt okay, men de fleste var med UNC/UNF gevind. Og ingen møtrikker fulgte med.
Men det er solide bolte! Det er alt fra 200 bolte til 20 i hver pakke, afhængig af størrelsen. Så det bliver en hel masse bolte.
Købte hele herligheden for 1500:-
Nåja, dette må blive lærepenge, og en del af det kan bruges.
Men alle disse bolte med UNC/UNF gevind? Hvad skal jeg gøre med dem? Det er muligt at købe møtrikker, der passer til nogle af dem på fx biltema for en billig penge.

Jeg har i mit hoved begyndt at liste, hvad man kan bruge grovere bolte til. Listen bliver kort :)

Bor i villa og renoverer meget. Og det bliver en hel del træarbejde. Terrasse, værktøjsbod, brændeskur osv. Men det er jo ofte skruer i forskellige dimensioner, der er brug for.

Hvad skal jeg gøre med 50 pakker bolte? Bygge en borg af skruer, hvor jeg kan servere te til naboerne?

Senest redigeret:
Netauktioner er farlige. Har selv købt en del ting, som man er mere eller mindre tilfreds med. Man skal næsten tage hen og se på tingene, inden man handler.

med messerschmidt-læget påkoblet så hedder det faktisk skrue, selvom det er sekskantsskalle. (det jeg antager, du kalder bolt)

UNC/UNF gevind kan være interessante for folk, der renoverer gamle biler, både, fly, fx eller lokomotiver eller hvad som helst.
Vi er alle forskellige, men personligt beholder jeg alt sådan noget i forskellige kasser, sådan noget er godt at have før eller senere :)

C
Ikke fly, men ellers. (Skal være godkendte ting på fly.) Kig på forum for folk med amerikanerbiler og lignende.

Har du billeder/spec på hvad der findes?

Et sted i forummet findes en tråd om en auktion som "nogen" deltog i.....

Ooops. En købte 17.000 køkkenlåger i forskellige ikke-kompatible dimensioner for 300 kroner...godt han havde en flismaskine.

"Nogen" på forummet kom til at købe 24 paller med skrammel. En anden "Nogen" fra forummet fik omtrent lige så mange ting, som kan være på en lastbil, ind i sin lille personbil.

Auktioner er sjove....hvad skal du have for bolten..:)

cheetah1 sagde:
Ikke fly, men ellers. (Skal være godkendte ting på fly.)
Ellers havde det været et kup! Betalte ca. $300 for et par bolte og to små metalvinkler til en Bell 206 engang, kan jeg huske...

Du måske kan lave kunstværker i denne stil?
2009-12-27_020.jpg

Trodde at en skrue altid var spidse :) Hopp. Man var tilsyneladende ikke fuldt lært.

Tænkte på at lave en liste over alt, hvad der var med. Poster den her senere, men det kommer til at tage et stykke tid (måneder) før den er færdig. Har ikke tid nu, og der er ret mange ting.

Her er et par billeder :)

• En trækasse fyldt med forskellige kasser og små æsker, indeholdende diverse byggematerialer og værktøj, set ovenfra.
  • Kasse med GUNNEBO skruer, klar gennem indpakningen, sammen med andre værktøjsæsker.
  • Kasse med Arvid Nilsson monteringsskruer i blå emballage, omgivet af andre pakker og kasser.
  • En kasse fyldt med bolt med fladt hoved og gevind ligger i en åben papkasse med blåmønstret emballage.
Hvis nogle af boltene er 20mm i diameter, kan du måske sælge dem til Festool MFT-ejere (mig f.eks.) som "bench dogs"?

/fth

fth sagde:
Hvis nogle af boltene er 20 mm i diameter, så kan du måske sælge dem til Festool MFT-ejere (mig f.eks.) som "bench dogs"?

/fth
Ved hverken hvad festools mft eller "bench dogs" er. Men jeg tror, at jeg kan have en del 20 mm bolte liggende. Omkring 10-15 kilo... Skal tjekke det.

Hmm. Det er ærgerligt, at du bor så langt væk.

Hvad tror I om at tage billeder af alt, skrive ned hvad det er (måske snarere dette end at tage billeder, det bliver mange fotos) og lægge det ud på dba.dk?
Så måske kan jeg få fjernet de fleste bolte, og kun have dem jeg vil beholde (skruer)

Jeg prøver at lægge det ud på blocket. Lavede en opgørelse i dag. Det blev følgende (udover det jeg vil beholde selv)

Bolt sekskanthoved UNC/UNF

3/4" x 51mm x 10st
3/8" x 76mm x 200st
3/8" x 51mm x 100st
5/16" x 89mm x 200st
5/16" x 114mm x 500st
1/4" x 89mm x 800st
1/4" x 114mm x 500st
1/2" x 127mm x 75st
1/2" x 89mm x 75st
1/2" x 2" x 100st
1/2" x 76mm x 100st
5/8" x 140mm x 60st
5/8" x 152mm x 45st
7/8" x 102 x 35st

Vognbolt
M8 x 40 x 40 x 100st

Sekskants hulskrue
M4 x 0.20mm x 300st
M6 x 60 x 800st
M6 x 0.16mm x 200st

Unbrako skruer, UH
M10 x 45mm x 600st

Hængsel til svejsning 18st

Olienipler cirka 150-200st.

Møtrik:
UNF 5/8 x 400st
M27 lås x 23st

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.