Hej
Skal købe en dør til mit skur og kigger på forskellige alternativer.
Nogle døre er specificeret til, at man ikke må have varmere end 10 grader indendørs, forstår ikke rigtig baggrunden for dette spec punkt.
1: Det kunne være fra et energi-synspunkt, at man spilder energi ved at have en for dårlig dør, tror ikke rigtig det, men ved ikke.
2: Noget med dugpunktet gør, at døren rådner, hvis det er varmt indvendig, men koldt udvendig. Det burde jo være nok, at producenten lægger en plast-film på den varme side af døren, så den varme luft holdes indvendig, og det burde ikke gøre døren nævneværdigt dyrere.
Er der nogen, der ved, hvordan de tænker?
Skal købe en dør til mit skur og kigger på forskellige alternativer.
Nogle døre er specificeret til, at man ikke må have varmere end 10 grader indendørs, forstår ikke rigtig baggrunden for dette spec punkt.
1: Det kunne være fra et energi-synspunkt, at man spilder energi ved at have en for dårlig dør, tror ikke rigtig det, men ved ikke.
2: Noget med dugpunktet gør, at døren rådner, hvis det er varmt indvendig, men koldt udvendig. Det burde jo være nok, at producenten lægger en plast-film på den varme side af døren, så den varme luft holdes indvendig, og det burde ikke gøre døren nævneværdigt dyrere.
Er der nogen, der ved, hvordan de tænker?
Men de specificerer vel ingen begrænsning opad? Det er vel anbefalinger på døren U-værdi kontra indendørstemperatur. Du kan selvfølgelig sætte en koldopbevaringsdør på et varmt opbevarerum, men så fyre du jo for kragerne.
Jeg har troet, at det skyldes, at døren slår sig.
Skal du lave en dør/port af træ ordentligt med forskellige temperaturer på indvendig/udvendig side, må du jo holde på med at kløve og vende træstykker for at kræfterne skal neutralisere hinanden.
Skal du lave en dør/port af træ ordentligt med forskellige temperaturer på indvendig/udvendig side, må du jo holde på med at kløve og vende træstykker for at kræfterne skal neutralisere hinanden.
Tjek f.eks. på:F falkn sagde:
https://www.bauhaus.se/kallforradsdorr-8x19-vanster#go-to-description
Ubehandlet koldlagerdør med lodrette spor. I leveringen medfølger en 93mm bred karm i ubehandlet fyrretræ, samt en tærskel, også denne i ubehandlet fyrretræ (tærskelen er integreret i karmen). En koldlagerdør skal anvendes til rum, der ikke er opvarmede, eller i det mindste ikke har mere end 10 grader indendørs.
Det de mener er, at rummet ikke vil kunne holde på varmen.M Mattsan33 sagde:Kig f.eks. på:
[link]
Ubehandlet koldørsdepot med lodrette spor. I leveringen medfølger en 93mm bred karm i ubehandlet fyr, samt en tærskel også i ubehandlet fyr (tærsklen er integreret i karmen). En koldørsdepot skal bruges til rum, der ikke er opvarmede, eller i det mindste ikke har højere end 10 grader indendørs.
Klik her for at svare