Hej

Skal købe en dør til mit skur og kigger på forskellige alternativer.

Nogle døre er specificeret til, at man ikke må have varmere end 10 grader indendørs, forstår ikke rigtig baggrunden for dette spec punkt.

1: Det kunne være fra et energi-synspunkt, at man spilder energi ved at have en for dårlig dør, tror ikke rigtig det, men ved ikke.

2: Noget med dugpunktet gør, at døren rådner, hvis det er varmt indvendig, men koldt udvendig. Det burde jo være nok, at producenten lægger en plast-film på den varme side af døren, så den varme luft holdes indvendig, og det burde ikke gøre døren nævneværdigt dyrere.

Er der nogen, der ved, hvordan de tænker?
 
Nja, det er vel mere, at hvis du skal/vil have det varmere indendørs, så kan døren ikke holde på varmen, så skal du have en bedre isoleret dør.
En kallförrådsdörr er jo netop til kallförråd!
 
  • Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
Men de specificerer vel ingen begrænsning opad? Det er vel anbefalinger på døren U-værdi kontra indendørstemperatur. Du kan selvfølgelig sætte en koldopbevaringsdør på et varmt opbevarerum, men så fyre du jo for kragerne.
 
Jeg har troet, at det skyldes, at døren slår sig.
Skal du lave en dør/port af træ ordentligt med forskellige temperaturer på indvendig/udvendig side, må du jo holde på med at kløve og vende træstykker for at kræfterne skal neutralisere hinanden.
 
  • Synes
Mattsan33 og 1 anden
  • Laddar…
F falkn sagde:
Men de specificerer vel ikke en begrænsning opad? Det er vel anbefalinger på dørens U-værdi kontra indendørstemperatur. Du kan selvfølgelig sætte en koldlagerdør på et varmt lager, men så fyrer du jo for fuglene.
Tjek f.eks. på:
https://www.bauhaus.se/kallforradsdorr-8x19-vanster#go-to-description

Ubehandlet koldlagerdør med lodrette spor. I leveringen medfølger en 93mm bred karm i ubehandlet fyrretræ, samt en tærskel, også denne i ubehandlet fyrretræ (tærskelen er integreret i karmen). En koldlagerdør skal anvendes til rum, der ikke er opvarmede, eller i det mindste ikke har mere end 10 grader indendørs.
 
M Mattsan33 sagde:
Kig f.eks. på:
[link]

Ubehandlet koldørsdepot med lodrette spor. I leveringen medfølger en 93mm bred karm i ubehandlet fyr, samt en tærskel også i ubehandlet fyr (tærsklen er integreret i karmen). En koldørsdepot skal bruges til rum, der ikke er opvarmede, eller i det mindste ikke har højere end 10 grader indendørs.
Det de mener er, at rummet ikke vil kunne holde på varmen.
 
Godt, Tak for input
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.