Ja, det ser ud som Tretex. Naturligvis kan man sætte gips direkte på, men jeg synes, at Tretex kan lugte en del, og jeg ville nok selv have fjernet den først. At spartle direkte på gjorde man jo tidligere. Men det kan ofte sprække.
Ikke tænkt på lugten faktisk, er det ikke bare presset træmateriale?
-RB- sagde:
Har testet både spartling og renoveringsgips på treetex. Renoveringsgips er jo praktisk, hvis det ikke gør noget, at det bygger ud 6mm, ellers bliver det jo kompliceret omkring eventuelle foder og lignende.
Har også bredspartlet efter at have malet først, og ingen revner (indtil videre i hvert fald).
Har også bredspartlet efter at have malet først, og ingen revner (indtil videre i hvert fald).
Treetex indeholder meget formaldehyd og afgiver mere og mere med alderen - deraf den stikkende lugt.
-Jeg rev alt væk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4doAk9/giftig-gas-lacker-ut-i-alla-svenska-hem
-Jeg rev alt væk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4doAk9/giftig-gas-lacker-ut-i-alla-svenska-hem
Klik her for at svare



