Et nærbillede af et loft lavet af sammenslyngede strimler, der ligner "flade" spagetti, muligvis skrøbeligt og nemt går i stykker. Loft med teksturlignende overflade, ligner "plade" spaghetti. Der er lys fra en lampe og dekorationer samt en plante i hjørnet. Finger peger på et groft strukturmæssigt loft lavet af træspåner, der ligner flad spaghetti. Vi har et indvendigt loft i et rum i huset, som sandsynligvis oprindeligt var tænkt som hobbyrum eller garage, men der ligger parket, og det har gjort det siden byggeriet i 1970.

Jeg undrer mig over, hvilken slags indvendigt loft det er? Hvad kaldes det, hvad er det lavet af, og andet af interesse.

Det ligner "flad" spaghetti, og hvis man tager lidt hårdt i det, går det i stykker.

Der var oprindeligt et ydertag ovenpå, men nu er der en tilbygning, hvis det kan hjælpe :)

Se billederne / Tak på forhånd!

Det er Træullit

• Synes
Anatutti2012 og 1 anden
  • Laddar…
Består af træuld og cement, Träullit hedder virksomheden der fremstiller disse træuldplader.

• Synes
Anatutti2012 og 1 anden
  • Laddar…
Træuldcement eller træullit

Tak for det hurtige svar!

• Synes
Anatutti2012
  • Laddar…
T Triggen sagde:
[billede] [billede] [billede] Vi har et indvendigt loft i et rum i huset, som sandsynligvis fra starten var tænkt som hobbyrum eller garage, men hvor der ligger parket og har gjort det siden opførelsen i 1970.

Jeg undrer mig over, hvilken slags indvendigt loft det er? Hvad kaldes det, hvad er det lavet af og andet af interesse.

Det ligner ”flad” spaghetti, og hvis man tager fat i det lidt hårdt, går det i stykker.

Det var oprindeligt et ydertag ovenpå, men nu er der en tilbygning, om det er til nogen hjælp:)

Se billeder / Tak på forhånd!
Aldrig set. Flot, fedt og anderledes

• Synes
Triggen
  • Laddar…
Isolerende, lydabsorberende, brandhæmmende og tåler fugt.

• Synes
Triggen
  • Laddar…
Anvendes/ofte anvendes i parkeringshuse, og jeg har også set det i x antal huse med tilbygget garage. Formentlig er det hyggeligt lydisolerende. Derimod er det værdiløst at skrue i... :crysmile:

• Synes
Triggen
  • Laddar…
Findes også i diverse skoler rundt om landet. Smuldrer hvis man ”kommer til” at kaste en bold op i det.

• Synes
Triggen
  • Laddar…
T Triggen sagde:
[billede] [billede] [billede] Vi har et indvendigt loft i et rum i huset, som sandsynligvis oprindeligt var tiltænkt som hobbyrum eller garage, men der ligger parketgulv, og det har der gjort siden bygningen i 1970.

Jeg undrer, hvad det er for et slags indvendigt loft? Hvad kaldes det, hvad er det lavet af og andet af interesse.

Det ser ud som "flad" spaghetti, og hvis man rører det lidt hårdt, går det i stykker.

Det var oprindeligt et udendørs tag ovenpå, men nu er der en tilbygning, o m det er til nogen hjælp:)

Se billeder / Tak på forhånd!
Det er lydundertrykkende og fugtbalancerende og brandsikkert...
Træullit... som flere har sagt...
Det er et fremragende materiale, som bør bruges mere.

• Synes
Triggen
  • Laddar…
B byggarätt sagde:
Det er lyd og fugtbalancerende samt brandsikkert...
Træullit... som flere har nævnt...
Det er et fremragende materiale, som bør anvendes mere
Vækker tråden, da jeg skal finde isoleringsmateriale til gulv mod krybekælder i bindingsværkshuset. Vi har saneret hussvamp, så cellulose føles risikabelt, hvis noget alligevel får liv... Vi har fået råd om lin og hamp, men de er svære at skaffe og ret dyre. Kan dette være et godt alternativ? træfibreene ser ud til at være dækket af beton, så måske svære at vokse i for svampen alligevel...? Nogen der ved?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.