3,417 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
Hvad er dette? Hvordan sidder den fast? Hvordan får jeg den væk?
Er i gang med at fjerne stentrappen, der er fuld af revner. Skal bygge en trætrappe. Når jeg har fjernet stentrappen, ser jeg dette på billedet. Den sidder ligesom fast ved entrédørens underdel. Hvordan slipper man af med denne metalbit? Sidder den fast i træet under døren mon? Er der nogen, der har en idé?
Hvorfor skal den væk?
Får ikke billed 2 og 3 til at passe med det første billede, men hvis den sidder fast på yderdøren, kan jeg forestille mig, at den er til for at stille døren op, der har nok været en pind med en bøjle på som låser døren i opstillet tilstand — dørlukker kaldes den vist.M Förstagångsköparen sagde:

Det er gulvskinnen, TS henviser til, ikke krogen til dørsoppen.fam-lundborg sagde:
"Krogen" er til venstre uden for billede på det første billede.fam-lundborg sagde:
"Krogen" sidder på dørbladet.
"Fotplåten"/tröskelblecket sidder på tærsklen samt delvis inputsad i pussen.
Forklarer hvorfor billede 2 og 3 forvirrede 😀D Daniel 109 sagde:
Edit:
Men ikke hvorfor man ikke vil have pladen, selvfølgelig - lidt meck at få en regel for kommende trætrappe men når stålrammen er væk kan det vel ikke være megasvært at få reglen derind...
Så skal brædder hele vejen ind til døren, så alt skal væk. Det spiller ingen rolle, hvorfor jeg vil fjerne den. Hvordan får jeg den fjernet?fam-lundborg sagde:
Fjerner du dørrblecket så skal du sætte en ny, så det ikke bliver indlækkage.M Förstagångsköparen sagde:Er ved at fjerne stentrappen, som er fuld af revner. Skal bygge en trappetrin af træ. Når jeg har fjernet stentrappen, ser jeg dette på billedet. Den sidder ligesom fast ved entrédørens nederdel.. Hvordan slipper man af med denne metalbit? Sidder den fast i træet under døren mon? Nogen der har en idé?
Man plejer at have trallen 50-100mm lavere end dørbladets underkant, så det er muligt at åbne døren om vinteren.
Så anbefalingen er ikke at have trallen i samme højde som dørtærsklen, hvis det var det, du havde tænkt dig😊
Skal prøve at sætte en ny sådan her!J jonaserik sagde:
Hvordan får man en ny dørblek, der passer? Det er vel forskelligt på alle huse?Rejäl sagde:Hvis du fjerner dørblekket, skal du sætte en ny i, så der ikke kommer indtrængning.
Man plejer at have terrassebrædderne 50-100 mm lavere end dørbladets underkant, så det er muligt at åbne døren om vinteren..
Så anbefalingen er ikke at have terrassebrædderne i samme højde som dørtrinnet, hvis det var det, du havde tænkt dig😊