Skal forberede badeværelsesvæggene i mit gamle kælderbadeværelse før overfladebehandling, og uden for bruserummet har der været glasfiber/vævklæde. Når vi har skrabet det ned, er der tilbage en hvid overflade. Spørgsmålet er, om det er tapetlim, eller om det er gipsfiller, eller noget andet?
Skal forberede badeværelsesvæggene i mit gamle kælderbadeværelse før overfladebehandling, og uden for brusenichen har der været glasfiber/vævtapet. Når vi har skrabet det ned, er der en hvid overflade tilbage. Spørgsmålet er, om det er tapetklister eller om det er gipsfiller, eller noget andet?
[billede] [billede] [billede]
Altså jeg overvejer egentlig, om det er noget organisk.
Flexa er i min verden en saneringsfræser, bruges bl.a. af asbestsanerare til at fjerne fix, der indeholder asbest men er selvfølgelig lige så god til samme indgreb uden asbest. Men med tanke på arbejdet og indlægget, måske en betonsliber (typ vinkelsliber med diamantslibeskive) er det, der menes, og måske er det lidt mere passende til det, der skal gøres?
Flexa = skrabe? Eller noget magisk værktøj? Det sidder sindssygt hårdt.. føles vigtigt at få det væk hvis organisk
Intet rum til plader, betonen er perfekt underlag til næste trin
Rickard. sagde:
Flexa er i min verden en saneringsfræser, bruges bl.a. af asbestsanerere til at fjerne fix som indeholder asbest, men er selvfølgelig lige så god til samme opgave uden asbest.
Men i betragtning af arbejdet og indlægget er det måske en betonsliber (som en vinkelsliber med diamant slibeskive) der menes, og det er måske lidt mere passende til det der skal gøres?
har brugt vinkelsliber + diamantslibeskive men støver som bare fanden og bliver ujævnt. Jævntheden her er meget værd. Er det nemmere at opretholde jævntheden (støbt beton hhv letbetonvæg) med denne fræser du henviser til?
En saneringsfræser er et groft værktøj til hurtigt at fjerne blødere materialer som fix, letbeton osv, jeg tror ikke de virker på beton.
En betonsliber er bedre end vinkelsliberen, jeg ved ikke hvor meget arbejde der virkelig er nødvendigt men vil du slibe så er det ikke så dumt at leje en sliber og støvsuger en weekend.
Sikkert noget gammelt lim eller maling, fjern skidtet eller lim luxplader.
Rickard. sagde:
En saneringsfræser er et groft værktøj til hurtigt at fjerne blødere materialer som fix, letbeton osv., jeg tror ikke de virker på beton.
En betonsliber er bedre end vinkelsliberen, jeg ved ikke, hvor meget arbejde der virkelig er nødvendigt, men vil du slibe, så er det ikke så dumt at leje en sliber og en støvsuger en weekend.
Skrabede en del ned med min Bacho-tohåndsgreb/skrabber. Det er tungt for hænder og skuldre, men det virkede, og det støver mindre. Spørgsmålet er, hvordan ved man, om noget er asbest-baseret?
Så kommer jeg til letbetonvæg med lignende belægning, men fik et "bølget" og ujævnt resultat der tidligere med skrabning - så overvejer bare at lade det være og spartle over det. Det har trods alt siddet der i 50 år uden at løsne sig eller lugte dårligt.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.