Hej

Spørgsmålet angår et hus bygget i 1925 med brudt tag.

Inde i skunkvæggen ser det ud til at være en tykkere bjælke? ud mod ydervæggen, som står vertikalt og er noget tykkere end væggen samt en tyk horisontal bjælke? i gulvet. Selve væggen består af to planker med noget pap imellem dem (ca. 9 cm tykt).

Det ser ikke ud til at være nogle af plankerne, der fæster oppe i spærstolene (Jeg har ikke tjekket alle, da det er så tykt med savsmuld og svært at komme til.).

Bærer væggen af planker vægten ned i den horisontale bjælke, eller er det mere en udfyldning i en form for "rammekonstruktion"?

//P
 
  • Træbjælker og savsmuld i et loftsrum, delvist skjult af spåner, i et hus fra 1925.
  • Væg i hus fra 1925 med indvendige planker, omkring 9 cm tykke, og en horisontal bjælke ved gulvet. Smalt rum med skrå tagvæg og lille vindue.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.