Hej
Spørgsmålet angår et hus bygget i 1925 med brudt tag.
Inde i skunkvæggen ser det ud til at være en tykkere bjælke? ud mod ydervæggen, som står vertikalt og er noget tykkere end væggen samt en tyk horisontal bjælke? i gulvet. Selve væggen består af to planker med noget pap imellem dem (ca. 9 cm tykt).
Det ser ikke ud til at være nogle af plankerne, der fæster oppe i spærstolene (Jeg har ikke tjekket alle, da det er så tykt med savsmuld og svært at komme til.).
Bærer væggen af planker vægten ned i den horisontale bjælke, eller er det mere en udfyldning i en form for "rammekonstruktion"?
//P