hej
det er sådan, at jeg har tænkt mig at starte et projekt frem til sommer. Projektet er at bygge en husbåd. Jeg er lige begyndt, holder på med at downloade Solidworks, hvor jeg tænkte, jeg skal tegne båden. Er det det optimale program til husbyggeri, eller findes der noget bedre?
Så nu har jeg lavet en lille skitse på papir, hvordan båden skal se ud (lader op senere). Jeg har tænkt mig at bruge 10 stk. 200 liter tønder, så 4 stk. former den højre side, og 4 på venstre, så 1 i stævnen og en der bagerst, så den bliver stabil. Båden har jeg tænkt, at den skal blive 8x3,5m, og jeg vil gerne have den til at se meget moderne ud =D. Men jeg undrer mig, hvor meget en 200 liters tønde fyldt med luft kan bære?
Så når jeg har sat tønderne sammen, ved jeg ikke, hvad jeg skal bruge til at sammenføje dem til en plade. Kan man bruge letvægtsbeton eller noget andet ?? Vil ikke bruge træ, for det er ikke så holdbart q(;^
p
Og hvis du har nogle synspunkter, så skriv gerne ?
det er sådan, at jeg har tænkt mig at starte et projekt frem til sommer. Projektet er at bygge en husbåd. Jeg er lige begyndt, holder på med at downloade Solidworks, hvor jeg tænkte, jeg skal tegne båden. Er det det optimale program til husbyggeri, eller findes der noget bedre?
Så nu har jeg lavet en lille skitse på papir, hvordan båden skal se ud (lader op senere). Jeg har tænkt mig at bruge 10 stk. 200 liter tønder, så 4 stk. former den højre side, og 4 på venstre, så 1 i stævnen og en der bagerst, så den bliver stabil. Båden har jeg tænkt, at den skal blive 8x3,5m, og jeg vil gerne have den til at se meget moderne ud =D. Men jeg undrer mig, hvor meget en 200 liters tønde fyldt med luft kan bære?
Så når jeg har sat tønderne sammen, ved jeg ikke, hvad jeg skal bruge til at sammenføje dem til en plade. Kan man bruge letvægtsbeton eller noget andet ?? Vil ikke bruge træ, for det er ikke så holdbart q(;^
Og hvis du har nogle synspunkter, så skriv gerne ?
Helt rigtigt, og nej, det vil nok ikke fungere, hydrogen er godt nok lettere end ilt, men vægten på væsken, som beholderen fortrænger, udgør opdriften, og at fylde med hydrogen vil muligvis kunne give et par kilo mere pr. tønde. Desuden skal du få hydrogener til at blive i tønden.
Havde jeg været dig (nu ved jeg godt nok ikke, hvad du har for økonomi..) så havde jeg købt et mindre gammelt skib og indrettet til bolig. Men forbered dig på at altid lugte diesel og smøreolie bagefter.
Havde jeg været dig (nu ved jeg godt nok ikke, hvad du har for økonomi..) så havde jeg købt et mindre gammelt skib og indrettet til bolig. Men forbered dig på at altid lugte diesel og smøreolie bagefter.
hehe tror jeg har fundet løsningen på mit problem =D
det ser ud til at være virkelig lovende =DFlydesystemet
Flydesystemet består af en galvaniseret stålkonstruktion
som bundplade, der flyder på pontoner af PVC
fyldt med flamingo. Pontonernes er 4 meter lange
med en diameter på 1,1 m og i alt 16 stk., hvilket
giver en total flydeevne på ca. 63 ton.
Flydekroppene er bundet med rustfri bånd mod
den galvaniserede stålkonstruktion.
Det afhænger helt af, hvor hurtigt du vil have den til at gå og flytte den samt konstruktionen på prammen og hvilken type sø den skal bruges i, men 30-50 Hk skal du mindst have. Gerne 2 motorer, hvis det skal være muligt at styre den.husbåt sagde:
jeg har fundet det perfekte materiale at bygge med =D
http://www.euromac.ie/
hvordan det fungerer =D
http://www.youtube.com/watch?v=xcCm_HMya9Q
hvad tror I ??
http://www.euromac.ie/
hvordan det fungerer =D
http://www.youtube.com/watch?v=xcCm_HMya9Q
hvad tror I ??
Har du vejene forbi Slagsta marina, bag Netonnet, der man kører ned til Ekeröfærgen, så skal du smutte ind og tjekke et husbådsbyggeri af rang,
Den ligner en gigantisk hvid skogaholmslimpa, eller som et flyvemaskine, 8x20 meter
stålpontoner, påbygning i bjerkefiner og epoxy, et rigtigt evighedsprojekt.
Jeg plejer at køre forbi hvert andet år og beundre beslutsomheden hos denne levnkunstner..
Den ligner en gigantisk hvid skogaholmslimpa, eller som et flyvemaskine, 8x20 meter
stålpontoner, påbygning i bjerkefiner og epoxy, et rigtigt evighedsprojekt.
Jeg plejer at køre forbi hvert andet år og beundre beslutsomheden hos denne levnkunstner..
så hvad tror I det vil koste ??
jeg tænker det sådan her
grunden vil nok koste 30-60k (altså pontonerne og en stålramme)
så kommer flamingopladerne og beton ca. 100k
derefter nogle billige 2 25hk motorer
så alt glas osv. og el, vand 100k
=300k lyder det rimeligt ?? uden indretning som sofa osv. kun køkkenet og badeværelset skal være færdige, og resten af rummene vil jeg købe til, når pengene begynder at strømme ind =D
jeg tænker det sådan her
så kommer flamingopladerne og beton ca. 100k
=300k lyder det rimeligt ?? uden indretning som sofa osv. kun køkkenet og badeværelset skal være færdige, og resten af rummene vil jeg købe til, når pengene begynder at strømme ind =D
Jeg havde nogle billeder på den gamle telefon.. men den er væk.
Den er ingen skønhed, han har kludret lidt med farven rundt om vinduerne, som jeg tror kommer fra en bus eller et fly, og er meget anderledes i design,
Men den giver på en eller anden måde et ret velbygget indtryk alligevel..
Agter havde han, sidst jeg så den, flyttet væggen ind, så der blev en lille "uteplats" med tag over.
Jeg tror, han har tænkt sig en lastbils/busdiesel i hver ponton.
Den er ingen skønhed, han har kludret lidt med farven rundt om vinduerne, som jeg tror kommer fra en bus eller et fly, og er meget anderledes i design,
Men den giver på en eller anden måde et ret velbygget indtryk alligevel..
Agter havde han, sidst jeg så den, flyttet væggen ind, så der blev en lille "uteplats" med tag over.
Jeg tror, han har tænkt sig en lastbils/busdiesel i hver ponton.
Det lyder som en enorm glade kalkyle... Jeg ville gætte på, at hvis du er ekstremt sparsom, måske du kan bygge for det dobbelte, men det tredobbelte er nok mere sandsynligt. Der må være en grund til, at ikke alle bor i husbåde, hvis det havde kostet så lidt som 300' at bygge en beboelig båd, ville vores havne nok have været propfulde...husbåt sagde:så hvad tror I, det vil koste ??
jeg tænker sådan her
så kommer styropor pladerne og beton ca 100k
=300k lyder det rimeligt ?? uden indretning som sofa osv. kun køkkenet og badeværelset skal være færdige, og resten af rummene køber jeg når pengene begynder at strømme ind =D