peternicklas
Kørte forbi et hus før i dag. Det jeg kunne se var, at ALLE væggene er bygget op af flamingo!
Hvad er dette for en teknik, er der nogen der ved??

Som legoklodser som man stabler på hinanden, og derefter støber man beton indeni.

peternicklas
Samme teknik som bl.a. gør stammerne til pools?
Men hvad har man for facade samt på indersiden?
Man må jo kunne sætte ting op, trække el mm.

Har lige bygget et sådant hus. Man sætter reglar på indersiden som man derefter skruer gipspladerne i.
Kruxet jeg nu har, er at fastgøre døre og vinduer på en fornuftig måde.

empame sagde:
Kruxet jeg har nu er at fæstne døre og vinduer på en fornuftig måde.
Fugeskum? Kommer til at sidde som bjerget.....:)

Har ikke Cellplast Direkt specielle skruer, som man bruger til at sætte vinduer og døre, har for mig jeg set det.

Jo, men gætter på, de koster ca 100kr stk

Fra Cellplastdirekts brochure fastgør vinduer og døre eksempelvis med 6 mm finerstrimler samt skruefastgørelser.

Hvad tror I om dette hus da? Hvad jeg kan se, ser det ud til at være bygget helt og holdent i disse ca. 20 cm tykke sorte plader af cellplast og så har de pudset udenpå det.

Et hus under konstruktion med sorte facadeplader af cellplast, delvist pudset, omgivet af byggematerialer og presenninger.

Ved ikke jeg hvordan det er at pudse direkte på cellplasten... Vi brugte logolit klodserne fra Cellplast Direkt og er meget tilfredse. God komfort og lavt forbrug. Har boet der i næsten præcis et år nu og har et samlet forbrug på ca. 9000kvh. (Vandbåren gulvvarme sammen med en Nibe 750, ingen kamin)

Dorocell og sundolitt har nu en indbygget plastskive bag cellplasten, som man kan skrue i. Det betyder, at man ikke behøver at sætte reglar på væggene for at brandsikre med f.eks. gips. Tidligere havde sundolitt en metalplade, der blev monteret for hver omgang, hvilket var besværligt. At bygge huse med denne metode er sjovt og giver god isoleringsværdi. Man kan let håndtere disse blokke selv, da de ikke vejer mange kilo stykket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.