• Elsker
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det afhænger meget af to faktorer:

-Hvad kan I gøre selv? Eget arbejde er frit fra indkomstskat og moms og arbejdsgiverbidrag og overheadomkostninger.
-Hvad vil I have for standard? Hvis alt skal være som nyt, bliver renoveringer ofte dyrere end nybyggeri, men er man tilfreds med lidt mindre, kan man slippe meget billigt.

Jeg synes taget ser forholdsvis nyt ud. Hvorfor skifte et tag, der ikke lækker?

• Synes
Joak og 2 andre
  • Laddar…
Vi skulle gøre meget selv, men el, vand, facade og evt. tagarbejde skulle vi nok udlicitere.

Mvh
M

Hvis I ikke skal gøre noget selv, så må I nok regne med 3-4 millioner kr i hvert fald.

Mit højst amatørmæssige gæt :).

• Synes
Sson85
  • Laddar…
Hej

Huset du linker til ser ud til at have været et godt hjem, samt at nogen allerede har påbegyndt en renovering men givet op.

Forsøg at finde ud af, hvorfor de nuværende, eller tidligere ejere stoppede med renoveringen. Blev der opdaget noget, der gjorde alting dobbelt så dyrt?

Angående omkostningerne afhænger det af en masse ting, som heimlaga nævner.

Gør I alt, hvad I kan selv og henter håndværkere ind, hvor det er nødvendigt, så regn med omkring et år og en, måske flere, millioner. Der findes nogle afsnit på SVT's Husdrömmar, som har taget 3-5 år, før renoveringen blev færdig.

Det ser ud til, at man kan bo i huset, så at renovere en del ad gangen er sikkert muligt. Men regn med nogle års arbejde, hvis I samtidig har fuldtidsjob. Et alternativ er at stoppe med at arbejde og i stedet renovere huset fuld tid i løbet af et år.

• Synes
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Tak for alle de gode svar!

N NybyggareMaria sagde:
Jeg og min mand har lidt lyst til at købe et rigtigt renoveringsprojekt og fikse op præcis som vi vil have det.

Har fundet dette hus, som mildt sagt har brug for lidt kærlighed. Men hvor meget tror I, det ville koste at renovere dette objekt?

[link]

Forudsætter at man skal lave facade, tag - rubbet.

Mvh
M
En bekendt som har renoveret to sådan bus sagde at de kostede 7 milj hver

J Jochi sagde:
En bekendt, der har renoveret to sådanne busser, sagde, at de kostede 7 mio. hver
Den størrelsesklasse bliver det, hvis man skal have moderne standard på alt og udliciterer alt arbejde.

• Synes
Magnus Nilsson6085 og 2 andre
  • Laddar…
Herligt hus!

Jeg ville skyde til med mindst 3 millioner, hvis I udlejer det, men uden at gøre noget ekstravagant og med udgangspunkt i, at konstruktion, tag, gulv, skorsten mm er i orden.

Indvendigt ca. 10.000 kr/m2 bygningsareal, og det ser ud til at være knap 200 m2.

Udvendigt ca. 1 mnkr, hvor det dyre er tag, pudsfacade og vinduesrenovering.

Derudover kan der f.eks. komme 250.000 for varmepumpe, et par 100.000 for køkken og badeværelse hver mm.

Jeg renoverede et hus fra 1914, totalareal lidt over 200 m2 i knap 2 år med en tømrer, men lagde selv over 1000 timer, og tømreren brugte cirka 2500-3000 timer, men ham havde jeg som ansat (ikke indlejet firma), hvilket betyder løn+sociale afgifter; det endte på ca. 1,5 mnkr, men da reparerede jeg kun taget (skiftede det ikke) og skiftede ikke badeværelse og køkken, køkkenet blev renoveret, men f.eks. vinduesrenoveringen tog nok over 300 timer alene.

Hvis man gør det selv, er det godt ikke at undervurdere, hvor lang tid ting tager. Jeg tror, jeg endte på omkring 200 timer per rum (vægge, snedkerarbejde, gulv mm + el), men så bliver også en gang eller et trappehus et rum. Og bare fordi de er mindre, går det ikke nødvendigvis hurtigere.

Så var min renovering ret ambitiøs, meget tid brugte jeg på at skrabe/slibe gamle lister, gerigter, døre, nytillave en karm, fræse ind al el og gendanne mm.

Senest redigeret:
  • Synes
yonna
  • Laddar…
Wow hvilket fint hus! Men hvorfor har de nuværende ejere åbenbart kastet håndklædet i ringen? Ser ud til at være påbegyndt, men noget er kommet i vejen. Ret relevant hvis der er noget stort og frygteligt dyrt, sig en rådden stamme, som forhindrer videre arbejde.

Hvor lang er en snor? Hvor meget koster det at renovere? Hvis man gør alt selv, skal man regne med flere år af aftener, weekender, ferier. Så skal man nok synes, det er sjovt. Udlicitere alt er ikke bare sådan, indhente tilbud, læse op på det, forstå. Så kommer man på, at man alligevel hellere vil rive selv, end lade firmaet tage 60.000 for arbejdet osv osv. Materialer er skrækkeligt dyre. Værktøj også. Hænge på marketplace/blocket bliver hurtigt et deltidsjob.

Mvh købt to dødsboer samt renoveringsobjekter og stormtrives.
Ps. Har ikke været på udlandsferie i 6 år, men det savner jeg heller ikke. Man træffer sine valg.

• Synes
Dortmunder DAB
  • Laddar…
N nb. sagde:
Herligt hus!

Jeg ville skyde med mindst 3 millioner hvis I hyrer det ud men uden at gøre noget ekstravagant og med udgangspunkt i at stamme, tag, gulv, skorsten m.m. er i orden.

Indvendigt ca. 10.000 kr/m2 bygningsoverflade og det ser ud til at være knap 200 m2.

Udvendigt ca. 1 million hvor det dyre er tag, pudsfacade og vinduesrenovering.

Derefter kan der f.eks. tilkomme 250.000 for varmepumpen, et par 100.000 for køkken og badeværelser hver m.m.

Jeg renoverede et hus fra 1914, totalareal over 200 m2 i knap 2 år med en tømrer men lagde over 1000 timer selv og tømreren var ca. 2500-3000 timer, men ham havde jeg som ansat (ikke indlejet firma) hvilket betyder løn+sociale afgifter, endte på ca. 1,5 millioner, men der reparerede jeg kun taget (skiftede det ikke) og skiftede ikke badeværelse og køkken, køkkenet blev renoveret, men f.eks. var vinduesrenoveringen nok over 300 timer bare den.

Hvis man gør det selv er det jo godt ikke at undervurdere hvor lang tid ting tager. Jeg tror, jeg endte på omkring 200 timer per rum (vægge, snedkeri, gulve m.m. + el) men så bliver jo også en hall eller et trapperum et rum. Og bare fordi de er mindre går det ikke nødvendigvis hurtigere.

Derudover var min renovering ret ambitiøs, meget tid blev brugt på at skrabe / slibe gamle lister, karme, døre, nytillave nogle karme, fræse ind al el og genoprette m.m.
En bekendt som har renoveret to gamle huse sagde det kostede syv millioner kr. pr. hus, Da har han hyret for alt.

Et spændende projekt. Meget arbejde, der passer til den, der ønsker at genoprette et beboeligt smukt hus.

Hvad jeg så tænker over, er netop nærheden til gaden. Nu ligger huset et stykke fra E65, så det er nok ikke så trafikeret.

Dejligt og smukt sted!

Har I erfaring med renovering? Det lyder det ikke som om. Facadearbejde er meget mere tilgivende og egnet til at gøre selv, selv som nybegynder, end "alt det andet" som du angiver, at I tænker at gøre selv.

N NybyggareMaria sagde:
Jeg og min mand er lidt fristede af at købe et rigtigt renoveringsprojekt og fikse det op præcis som vi vil have det.

Har fundet dette hus, som mildest talt har brug for lidt kærlighed. Men hvor meget tror I, det ville koste at renovere dette objekt?

[link]

Forudsætter at man skal lave facade, tag - hele molevitten.

Mvh
M
Håber I ikke har små børn.
Arbejdsformidlingen kan hjælpe med en handy fyr, som kan få et instegsjob, eller hvad det hedder. Med jer som arbejdsgivere. Det bliver billigt.

Purre
Så ikke noget om det, men er det K/Q-mærket? Føles som et hus, der kunne være det.
Ellers siger vores hus dette fra kommunen: "Ejendommen ligger inden for et særligt værdifuldt kulturmiljø". Der er dog ingen hjemmeside at tage del af eller noget lignende omkring dette, men mest en løs mening fra kommunens side. Hvad det i praksis betyder, er også svært at sige, men det vil sætte kæppe i hjulet en dag, kan jeg forestille mig.

Værd at tjekke dette med kommunen.

• Synes
Dortmunder DAB og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.