Hej!
Jeg vil gerne vide, hvor lang tid det tager og hvor mange personer der er nødvendige for at bygge en Hakiställning? Den skal være på tre sider af en almindelig rød hytte (ca. 35 kvm). Jeg antager 1,5 dage for opbygning og måske en dag for nedtagning?
Usch, nej det är en firma. Jeg skal betale 27 200 SEK for opbygning.
Jesus, ja det må man jo virkelig håbe inkluderer nedtagning 🙄
Antager at den pris skyldes manglende konkurrence og ikke en markedsmæssig timebetaling... Eller så tager de en rigtig røver.
Hvilket arbejde skal udføres? Kan ikke få det til at hænge sammen med at der skal være stillads på tre sider?
Usch, nej det er en firma. Jeg skal betale 27 200 SEK for opbygning. I min verden inkluderer det også nedtagen, men det står ikke i fakturaen.
Arbejdet er allerede udført, og du har fået en faktura at betale?
Dette er separat fra lejen af stilladset samt transport af stilladset?
Dette blev ikke tilbudt, før arbejdet begyndte, du bestilte uden at have en pris?
Hvis du ikke har bestilt endnu, er det sikreste at tage imod flere tilbud.
Det er vel desværre sådan, at stillads ofte tilføjes ovenpå den aftalte pris i tilbuddet, så ofte er der ingen prispres på den post, og det udnyttes selvfølgelig fuldt ud af de firmaer..
Så er det klart, at det af praktiske årsager som rejser osv. ofte bliver mange flere timer end dem, der stod ved huset og samlede stilladset. tingene skal lastes ved udlejningsfirmaet. 2 folk skal køre til og fra stedet, og ofte når man nok på grund af alt ikke mere end én om dagen, så er der jo ofte også gebyr som i leje for stilladset..
Det er lidt ligesom når byggefirmaer lejer maskiner, som de egentlig bruger så mange gange om året, at de burde have deres egne, men det er praktisk at tage ud og leje, og man skal både betale arbejdstid for håndværkere, der kører forbi og henter, og så påslag på fakturaen for lejen, og ofte skjules det under en eller anden formulering om, at visse maskiner lejes hos udlejningsfirmaet og faktureres separat med helst nogle procents påslag.
Tak for alle svar. Jeg løb desværre ind i en rigtig svindler i forbindelse med et tagudskiftning. I tilbuddet nævntes kun, at stilladset kommer i tillæg. Hvis de ikke har hentet stilladset fra Stockholm men fra nabobyen (i Skåne), ville læsningen heller ikke tage for mange timer.
Levering af haki stillads: 7 500
Opbygning af haki stillads: 27 2000
Stilladshusleje: 9 600
Transportomkostninger: 4 500
På billedet ses vores kære røde sommerhus. Man ser jo ikke direkte stilladset, men jeg mener, at det står kun på tre sider.
Tak for alle svar. Jeg var desværre ude for en rigtig svindler i forbindelse med et tagudskiftning. I tilbuddet blev det kun nævnt, at stilladset tilkommer. Hvis de ikke har hentet stilladset fra Stockholm men fra nabobyen (i Skåne), skulle også lastningen ikke tage for mange timer.
Levering af haki stillads: 7 500
Opbygning af haki stillads: 27 2000
Stilladsleje: 9 600
Transportomkostninger: 4 500
På billedet ses vores kære røde stuga. Man ser jo ikke direkte stilladset, men jeg mener, at det står kun på tre sider.
OBS, jeg er bare en almindelig skrivebordsbygger, men jeg kiggede på blocket og for dine 48800 (plus nedtagning) kan du købe en betydeligt større stillads og hyre nogle folk, der monterer, for omtrent de samme penge. Jeg synes, det lyder som en ublu pris!!
Jeg stoppede nu alt arbejde og har ophævet kontrakten. Fik en faktura som jeg delvis tænker at betale, men han kræver 15 700 for nedmonteringen, se nedenfor. Tolker jeg rigtigt, hvis han mener 20 timer a 785,00 timeløn?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.