Hej,

Skal støbe to kældervægge i ren beton, som jeg bygger form til. Der skal sidde nogle dåser til elinstallation, og dem skal jeg støbe ind.

Elektrikeren bruger VP2 andre steder. Da jeg spurgte om indstøbningsdåser, vidste han ikke noget om det.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan man gør, eller har billeder? Man vil jo ikke risikere, at betonen løber ind i dåsen.

R
Almindelige doser som der sættes et puds-låg i og sømmes på indersiden af formen, støbning af væg, så bliver det vibbra og alt skal sidde godt fast ellers slipper tingene når vibbran kommer i nærheden

• Synes
SOS-Fixaren og 2 andre
  • Laddar…
Tak for svar.

Hvor langt under betonoverfladen skal slangen ligge, er der regler?

Hvor meget kan man pudse op efter støbning? For hvis man pudser, bliver dåsen jo forsænket i væggen.

• Synes
bygghagberg
  • Laddar…
R
Der findes også s.k. beslag til rør (ingen slanger nu) som holder samme mål som en dobbeltgipsdåse har på rørene. At pudse efter bygger på, og da må man fjerne låget og stoppe avispapir i dåsen, hvilket skaber et mellemrum ind til dåsen, men det gør ikke noget, der er intet, der kan brænde der eller forhøjningsring (dyre), eller hvis der er meget, så saver man en dåses ydre del af til de rigtige mål, der er behov for, og har lange skruer igennem ind i dåsen i væggen.

• Synes
bygghagberg og 1 anden
  • Laddar…
Aha, burde man bruge rør i stedet for slange?

• Synes
Erik1337
  • Laddar…
R
Absulut rør ingen slang den kommer til at fare rundt når vibbran kommer, rørne fastgøres ret tæt med beslagene og sidder som bjerge

• Synes
spaxx
  • Laddar…
Hvordan fastgør man rørene i boksen mener du, hvilken slags fastgørelse?

Hvordan fastgør man boksen i støbeformen, gennem skrue/sømhullerne i boksen?

• Synes
jonmo
  • Laddar…
R
S spaxx sagde:
Hvordan fastgør man boksen i støbeformen, gennem skrue/søm hullerne i boksen?
Sømmer den baglæns på formen gennem sømfæstene
S spaxx sagde:
Hvordan fastgør man rørene i boksen mener du, hvilken slags fæste?
Rørene trykkes bare ordentligt ned i bunden af hullet i boksen, kan ikke finde festerne til støbning til rørene lige nu, har kun været på boligbyggeri hvor det er blevet brugt, men har en detektiv der spejder og vender tilbage, måske ved nogen anden på forummet.

• Synes
Mazen og 1 anden
  • Laddar…
R
S spaxx sagde:
Hvordan fastgør man rørene i boksen, mener du, hvad for en slags fastgørelse?

Hvordan fastgør man boksen i støbeformen, gennem skrue/sømhulene i boksen?
Jeg vender tilbage efter weekenden, da mine kontakter åbner der.

• Synes
RapidSledge og 1 anden
  • Laddar…
Sjovt :D

• Synes
spaxx
  • Laddar…
R
Der kom det om klammerne omtrent hvad jeg havde forventet via forumet :D hvad godt så behøver jeg ikke bruge tid på det

• Synes
SimonThn og 1 anden
  • Laddar…
Hojte Hojte sagde:
Du bruger sådan en boks
[link] spiker blot boksen på formen, så kan du bruge slange, men den skal være godkendt til indstøbning, det samme gælder for vp-rør, der findes forskellige typer
Hvad er spiken i midten til, er det den man spiker i formen?

Fastgør man boksen med flere spiker/skruer end den i midten?

PS: Stor tak for jeres svar!

S spaxx sagde:
Hvad er sømmet i midten til, er det den man sømmer i formen?

Fæstner man boksen med flere søm/skruer end den i midten?
Den sømmer man i formen ja, det er det som behøves, så når det er støbt, fjerner man låget og drejer sømmet af i boksen.

• Synes
spaxx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.