HVAD GØR JEG?
Jeg skal hjælpe en ven med lidt småarbejde, som ikke er blevet gjort i hendes nybyggede sommerhus, blandt andet skal jeg installere en pax-ventilator i badeværelset, men hun tror, at fliselæggeren har efterladt et for lille hul i fliserne! >:( hvordan forstørrer man et hul i fliser, der allerede er sat op? Har selv ikke set, hvordan det ser ud endnu, men tænkte at "jage" lidt tips inden jeg tager derhen.

Norrl.

Har aldrig skåret så store huller som 90-100mm i fliser på væg, men i fliser løst har jeg gjort det med stiksav og specielt blad.
Ville måske fungere her også hvis det kun er dobbeltgips bagved da bladet tager 40mm men det kræver en god stiksav med regulerbar hastighed og tålmodighed.

Tak for tipset, det burde virke, findes disse blade hos almindelige byggemarkeder? Stickisen er ikke noget problem, har bosch 135:a.

Norrl.

Ja, har købt det bl.a. på BeijerBygg og også på OBS når det blev panik på en søndag. Klæb maskeringstape over pladen hvor du saver, så det er let at tegne samt en ekstra beskyttelse, og brug plastfoden på saven, samt lav hastighed.
Jeg tror, at det skal fungere hvis det er normalhårde plader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.