Jeg har et rækkehus fra 1978 med kælder, og nede i kælderen hvor al vand og varme kommer ind, har vi et hul i pladen hvor gammelt trykimprægneret træ sidder tilbage.
Har set hos en anden nabo, der har fjernet den lille betonklump, at der under er makadam.
Undrer over hvad jeg skal gøre ved dette?
Vil fjerne træet men vil ikke have åbent under huset.
Jeg troede, trykimprægneret træ i hjemmet var no no.
Den eneste ulempe, jeg kan komme i tanke om, er, at det lugter, og jeg tror, det kommer fra hullet.
Ventilationen er tilsyneladende justeret, men der kommer alligevel lugt.
Jeg troede trykimprægneret træ i hjemmet var no no.
Eneste ulempe jeg kan komme i tanke om er, at det lugter, og jeg tror det kommer fra gruben.
Ventilationen er tilsyneladende justeret, men alligevel kommer der lugt.
Ok, ja gammelt tryk som bliver fugtigt kan lugte rigtig slemt. Men det er altså kun det vi ser på billedet? Så er det vel bare at rive det ud og erstatte med noget andet? Forstår nok ikke helt problemet.
Spontat tømmer som er trykt, 1978, det tror jeg ikke på. Enig i, at det der nok bare er en støbeform.
Fjern tømmeret, hvis du ikke vil have det der, læg en fiberdug i bunden og støb derefter til ønsket niveau. Bor et hul eller to (eller stik ned et rør, inden du støber), så eventuelt lækagevand forsvinder nedad.
Spontat træ som er trykket, 1978, det tror jeg ikke på. Er enig i, at det der nok bare er en støbeform.
Fjern træet hvis du ikke ønsker det der, læg en membran i bunden og støb derefter til ønsket niveau. Bor et hul eller to (eller stik et rør ned, inden du støber), så eventuelt utætte vand forsvinder nedad.
Rev lidt af træet og opdagede først da, at træet var spontat. Jeg har ofte kigget på dette hul, men totalt overset, at det var spontat træ. God observation af dig.
Tak for tipset.
Roder resten senere og støber igen hullerne. Vi har sølvfisk i vores kælder, og det føles som om de kommer fra dette hul, da det begyndte at bevæge sig en del, da jeg brød lidt med kobenet. Det er fugtigt derunder, nogle brædder var lidt fugtige. Måske tegn på, at dræneringen skal gennemgås? Jeg öppner op i weekenden og kigger nærmere da.
Ved i fanden, hvordan jeg skal gøre for at tætne alle huller, så sølvfiskene ikke kan komme ind derfra.