Tid at trække varmerør gennem betontaget! Så vidt jeg kan bedømme er det 20 cm beton, sandsynligvis af god kvalitet med meget armeringsjern, derefter en gummimåtte og så 5-10 cm afretningsmasse (set nedefra).

Rørene er 15 mm med 40 mm c-c, men eftersom det er lidt svært at ramme rigtigt, så tror jeg at et hul med ca. 100 mm dia. er hvad jeg vil have.

Jeg kan stå og bore/hakke ovenfra, det skal alligevel renoveres i gulvet. Under er der garage, ikke så vigtigt.

Tror I, at disse værktøjer duer? Hvis man hakker, er der risiko for, at der falder store stykker ud, når man bryder igennem, eller er det mm for mm, som gælder? Og hvordan gør man med armeringen?
Elektrisk betonghammer på blåt plettet gulv, ved siden af en sort sko og træstang, med ledning koblet til strøm. Borehammer i kuffert med tilbehør, beregnet til at bore gennem betontag.

L
Kommer til at blive meget bore og stikke for dig, det er jo som du siger 200 mm og jern,
kan blive et godt stort udsving i kælderloftet
Tag en borer dertil så får du fine huller og da skærer han lige igennem jernet med, vel værd pengene
og han kan bore 50 mm huller ved siden af hinanden
Ved du om der ligger nogle EL-rør i hvælvet, hvor hullerne skal være

Næ, kun elgulvvarme. Som skal væk.

L
Jeg skrev 50 mm hul, en borer kan køre 2 stk 20 mm ved siden af hinanden med 4 cm C/C og går hurtigt som tusan med små huller
Ring og spørg om pris, du slipper en masse arbejde, men du er ikke bange for at arbejde kan jeg se,
men alligevel i dette tilfælde

E
Der findes lejet boremaskine til dette. Bor 2 huller på 20 mm. En brøkdel af arbejdsindsatsen og genoprettelsesarbejdet sammenlignet med bilmaskine.

• Synes
Liteavvarje
  • Laddar…
Hmm, måske kunne det være noget. Men alligevel, jeg har en borehammer 850W og 4,3J energi og et godt bor (https://www.proffsmagasinet.se/verk...borr/bosch-hammarborr-med-sds-plusfaste-o20)? Hvad sker der, når man rammer armeringsjern med sådan en?

Et sted må jeg alligevel bryde op, for ydervæggen går for langt ind i rummet nedenunder, så rørene skal gå skråt op for at det skal se pænt ud. Tænkte at starte der, så ser jeg hurtigt, hvor besværligt det er?

E
Har du en borehammer så prøv med et pilothul på ca. 6-8 mm og derefter bruger du en 20 mm af god kvalitet. Støder du på jern, så skifter du sted eller bruger diamantkerneboring, så kommer du frem der, hvor du vil.

L
Op til dig hvordan du gør, men det er muligt at bore skråt med en sådan maskine,
jeg misunder dig ikke med brolægningen,

Væggen er ivägen, går ikke at bore skævt! :)

E
Hverken nedefra eller oppefra?

Nedefra går, men:
a) jeg ved ikke præcis tykkelse, så kan ikke beregne vinklen, og
b) vil have, at rørene skal komme vinkelret ud af gulvet, så bøjningen må ende i betonen.

E
  • Synes
-MH-
  • Laddar…
Den der PX10 ser ud til at være en meget god idé! Hvor præcis er den, ved du det? Virker gennem armeret beton?

E
Kan måles op til 1,35 meter med den, så det er ingen problemer i dit tilfælde. Fejlmargenen er ifølge Hilti +-8 mm / 200 mm, men den er nok velberegnet.

L
Det går også grafisk at få den rigtige vinkel på mm, men fungerer den PX10 kan det være lettere

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.