Jeg bemærker, at i USA så tapper de hele deres huse udendørs med såkaldte house wraps, lidt som vores fugtbarrierer, bare på ydersiden. Jeg forstår ikke helt, hvordan de tænker der, er det ikke på indersiden af isoleringen, man ønsker barriereren, ellers samler fugten sig indendørs? De ser ud til at bygge huse ret anderledes der, f.eks. ser det ud til, at de næsten kun har en-trins facader, hvilket lyder som en råd-katastrofe i vente, men måske derfor de har house wraps?

En ting jeg tænker er, at måske i det amerikanske klima, som generelt er meget varmt, så ønsker de måske barriereren på ydersiden, da fugt søger sig fra varmt til koldt og i USA har de fleste aircondition og køler deres huse det meste af året i stedet for at varme dem. Men jeg har også set house wraps på huse i Canada.... Bare en hurtig teori, det ville være interessant at vide mere, hvis nogen har viden om de forskellige byggeteknikker her og derovre.

Mikael_L
Jeg synes det lyder som en OK ting i det sydlige USA med tanke på det varme og fugtige klima der.

Men i det nordlige USA virker det skørt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.