Hej, akut spørgsmål. Så i dag, at maleren havde fyldt en stor defekt i dørkarmen, hvor der havde været udsavet til en afbryder, med almindelig spartelmasse. Vil dette virkelig holde over tid? Det bliver jo meget grimt, hvis stykket revner/falder af, da der ikke er tapetseret bagved. Min egen idé var at købe en lignende afbryder og sætte på stedet, men hvis dette holder, er det selvfølgelig pænere.
 
  • Dørkarm med spartlet område, tidligere plads til afbryder. Bekymring om holdbarhed, da ingen tapet bag. Strømkabler synlige ved kanten.
Svært at se har du et bedre billede?
 
A Andy78 sagde:
Svært at se har du et bedre billede?
 
  • Hånd holder elektrisk stik med synlige ledninger mod hvid væg med rødt beslag samt lysdørkarm i siden.
Sådan så det ud før spartelmasse
 
Tænkte slibe for at det skal blive pænere såklart
 
Limme på et træstykke som kvartstaf kan det fungere?
 
Var selv inde på det, men har lidt tidsmangel, inden der skal tapetseres. Så spørgsmålet er, om spartelmasse holder. Defekt som er ca. 60 mm lang og 10 mm bred/dyb.
 
Det skal nok holde. Men der findes jo bedre produkter, som kemisk træ til formålet.
 
Arbejdet en del med plastic padding spartel, kemisk metal og husfix udendørs og problemet med plastic paddings produkter er, at de hærder hurtigt, når man har tilsat hærder, og i dette tilfælde tror jeg, det er svært at nå at forme. Haft både plastic padding og husfix på hegn udendørs, og dette er faldet af efter nogle år. Tænker at det måske er anderledes indendørs, og at spartel måske fungerer alligevel, hvis det ikke revner efter nogle år.
 
Det der er ikke et sted, der bliver belastning på. Det vil holde.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.