Jeg skal afmontere planker, der har været monteret udendørs i mange år. De er skruet med rilleskruer. Med skruetrækker er det umuligt at få dem ud. Købte en rillebit og bankede med slagtskrueværktøj, og det gik helt fint. Fik fem skruer ud på to minutter. Så blev biten propelformet.
Findes der gode bits at få fat på? Jeg ved, at der findes hårde, lidt dyrere bits beregnet til slagtskrueværktøj, men jeg kan ikke finde nogen rillevarianter, kun stjerne og torx. Eller skal jeg købe en god skruetrækker, skære og file til? Vil det fungere bedre, eller går den lige så hurtigt i stykker som en bauhaus-bit?
Tips modtages med tak!
Findes der gode bits at få fat på? Jeg ved, at der findes hårde, lidt dyrere bits beregnet til slagtskrueværktøj, men jeg kan ikke finde nogen rillevarianter, kun stjerne og torx. Eller skal jeg købe en god skruetrækker, skære og file til? Vil det fungere bedre, eller går den lige så hurtigt i stykker som en bauhaus-bit?
Tips modtages med tak!
Så måske det hedder.
Jeg har altid tænkt, at det kommer fra engelsk og at bits er plural.
Fandt en, som siges at være lidt mere holdbar end de almindelige, fra Wiha. Bestilte et par stykker, som jeg skal hente i dag, så må vi se.
Fandt en, som siges at være lidt mere holdbar end de almindelige, fra Wiha. Bestilte et par stykker, som jeg skal hente i dag, så må vi se.
Mærkeligt nok bliver plural på engelska nogle gange singular på svenska. Så ofte at det endda er en skrivregel i svenskan med eget navn, sk kepsbildning. Eksempel: keps (caps), muffins, chips, bebis, räls.Johey sagde:
Indtil det modsatte er bevist, fortsætter jeg med at tro, at den svenske singularform for det udskiftelige plop til skruetrækkeren kan kaldes bit.
Testede mine nye bits i går, og det fungerer ret godt. Jeg har formået at trække alle skruer, jeg har forsøgt mig på indtil nu. Den første bit gik i smådele på den anden skrue, men derefter kørte jeg lidt roligere på aftrækkeren og fik trukket et dusin uden at se en skramme på biten. Slagskruetrækkeren derimod bliver varm og lugter urovækkende kemisk, så jeg må nok også tage det lidt roligt med den.
Senere skal plankerne høvles og lakeres, og derefter genmonteres med noget helt andet end skruer med slidser!
Testede mine nye bits i går, og det fungerer ret godt. Jeg har formået at trække alle skruer, jeg har forsøgt mig på indtil nu. Den første bit gik i smådele på den anden skrue, men derefter kørte jeg lidt roligere på aftrækkeren og fik trukket et dusin uden at se en skramme på biten. Slagskruetrækkeren derimod bliver varm og lugter urovækkende kemisk, så jeg må nok også tage det lidt roligt med den.
Senere skal plankerne høvles og lakeres, og derefter genmonteres med noget helt andet end skruer med slidser!
ja. kommer du til en butik og begynder at spørge om bit og bitar. så vil de ikke forstå.Johey sagde:Indtil det modsatte er bevist, fortsætter jeg med at tro, at den svenske entalsform af den udskiftelige plop til skruetrækker kan kaldes bit.
Testede mine nye bit i går, og det fungerer ret godt. Har lykkedes med at tage alle skruer ud (eller af), jeg har givet mig i kast med indtil videre. Den første bit gik i småstykker på den anden skrue, men bagefter kørte jeg lidt roligere på aftrækkeren og fik taget omkring 10 ud uden at se en skramme på biten. Slagskruemaskinen bliver derimod varm og lugter urovækkende kemisk, så jeg må nok tage det lidt roligt med den også.
Så skal plankerne høvles og lakeres, og derefter genmonteres med noget helt andet end kærvskruer!![]()
er den ny kommer din maskine til at lugte.
er den af dårlig kvalitet vil den lugte.
bliver den rigtig varm så lugter den,
Klik her for at svare