Hej!

Jeg arbejder på en garage. Pladen er støbt, og en række lecablokke er muret.
Nu, når jeg kontrollmåler højden på niveauet af lecablokkene, finder jeg, at på en del er højde niveauet 1,5 cm lavere end resten.

Pladen er 5500*6000 mm.
På billedet ser I det hele ovenfra.

Det sorte og grå er lecablokke.
På midten af det grå er det ca. 1,5 cm lavere end det sorte.
Bemærk dog, uden at 2-meters vaterpas afslører dette.
Jeg opdagede det med slangevaterpas.

Bør jeg forsøge at udbedre forskellen?

Hvis ja, hvad tænker I om disse løsninger:

1) De stående regler fra Ståndskogens får blive lidt højere på dette sted, så remmen bliver i niveau.

2) Jeg smækker lidt mørtel på for at jævne overfladen under syllen.

Mange tak på forhånd.

Venlig hilsen
Fredrik

• Tegning ovenfra af garagefundament med dimensioner 5500x6000 mm. Black og grå linjer viser lecablokke; forskel i højde på ca. 1,5 cm ses i midten.
Det fungerer vel med begge metoder, jeg ville vælge alt 2 personligt, da bliver det rigtigt fra grunden sas.

Milkshaken
Men hallo.... Ikke er det nødvendigt med mere mørtel, hvis han ikke har afløb og fald i garagen....
Bare at skære reglerne lidt længere (billigst og bedst) ...
men hvis du har et afløb i garagen, så bør du kontrollere faldet til denne...

Jeg ville fikse det med brug så jeg får en plan og lige syld at bygge videre fra.

Forslag to! Så bygger du videre fra et mere lige fundament. Det er altid godt at være så omhyggelig som muligt med vinkler og vaterpas!

Hej Alle!

Jeg løste det hele ved at støbe en "tunge" med mørtel på de lecablokke, som blev lavere.
Det blev faktisk ret godt.
Jeg "støbte" den ene dag, og morgenen efter kunne jeg "rette" eventuelle ujævnheder af ved forsigtigt at "slibe" "tungen" med et groft stykke planke.

Blev rimeligt, håber det holder nu bare.
Dog har jeg nok alligevel en forskel på måske 3 millimeter, men det må nok gå an.

Tak for alle synspunkter.

Fredrik

den tæller ikke. 3 mm må det hælde på en meter, hvis jeg husker reglerne rigtigt, så det er roligt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.