Er ved at bygge et trækdæk over drengens sandkasse, så han har et sted at køre rutsjebane, men jeg er lidt i tvivl om rækværket.
Hvor højt skal det være? Har læst regler, der siger både 80 og 110 cm...nogen der ved det rigtige? Eller er der ingen regler, men det er sund fornuft, der gælder?
Platformen er lige under 150 cm.
80 cm føles rimeligt (noget at vokse med måske endda...men 110 føles for højt).
Han er 90 cm lang nu, men han bliver jo længere...og også andre børn vil jo være der og lege.

Kigger man på Jungle Gyms varianter på nettet, så ser deres rækværk IKKE ud til at være over 60-70 cm..:P

Nogen der ved?

Legeplads under konstruktion med blå rutsjebane og sandkasse fyldt med legetøj. Trækonstruktion endnu ikke færdig, omgivet af grønne træer.

Læste overskriften lidt for hurtigt.. Højde på lektorn dvs læreren... Mærkeligt spørgsmål tænkte jeg😜 skal nok tage det roligt med snapsen i dag!

UlfTolf sagde:
Læste rubrikken lidt for hurtigt.. Højde på lektoren dvs læreren... Mærkeligt spørgsmål tænkte jeg😜 skal nok tage det roligt med snapsen i dag!
Var lidt småtræt i går aftes da jeg skrev indlægget..:)

Forsøger at ændre rubrikken nu men det hverken går at redigere eller slette sine indlæg?!

Læste også forkert først :-)

Hvis man skal følge PBL, så burde det være 90 cm, der gælder (lavere end 3m). Og ingen sprækker større end 100 mm.

Er ikke helt sikker på, at PBL gælder for legeudstyr.

J jochen84 sagde:
[billede]
Hej, Sent indlæg men.. Hvad har du for højde på plateauet fra jorden? ser godt ud og vi er i gang med at bygge en sandkasse med overetage nu :)

Elin Blomberg Elin Blomberg sagde:
Sent indlæg men.. Hvad har du for højde på plateauet fra jorden?
J jochen84 sagde:
Platformen er lige under 150cm.
Det er nok højden over jord som @jochen84 mener.

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Det er nok højden over jord som @jochen84 mener.
Tak, Missede det i indlægget :)

Elin Blomberg Elin Blomberg sagde:
Hej, Sent inlägg men.. Vad har du för höjd på platån ifrån marken? ser bra ut och vi håller på att bygga en sandlåda med övervåning nu :)
Platformen endte ca. 140 cm over jorden, og rækværket er 80 cm. Det har fungeret godt, ingen der har klaget over "lavt til loftet" i sandkassen :)

• Legeplads med træplatform, blå rutsjebane og sandkasse, omgivet af græsplæne og træer under en klar himmel.
Senest redigeret:
  • Synes
Elin Blomberg
  • Laddar…
Tak for opdateringen. Det blev fint. Tak for inspirationen ☺️

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.