Jeg sidder og tegner på en indervæg med fast vinduesparti, som jeg skal bygge, og jeg ville gerne have feedback vedrørende bære evne fra en, der er lidt mere erfaren.
- Jeg har tænkt mig at bygge den med 45*70-regler og OSB+Gips på begge sider, så den totale tykkelse på væggen bliver ca. 120 mm.
- Reglerne vil blive fastgjort til bærende betonvægge samt i gulv og loftsbjælkelag af beton.
- I væggen vil der være en åbning i overkanten, hvor jeg dels vil placere et vinduesparti, sandsynligvis med enkeltglas, samt efterlade et hulrum, der skal dækkes med en udenpåliggende skydelåge af træ. Vinduespartiet vil være ca. 138*70 cm.
- Da der vil blive trukket el fra eksisterende loftudtag til nye lampeudtag på hver side af væggen samt stikkontakter og afbrydere i væggen, vil loftreglen blive kappet ved lampeudtaget ifølge anbefaling fra elektriker, ca. 70 mm glippe.
Jeg har bygget en væg med regler før uden problemer men har aldrig bygget med vindues- eller dørparti, så jeg har lidt svært ved at vurdere, hvor tungt glaspartiet bliver, og om bæreevnen er tilstrækkelig. Hvad tror I? Se tegning med tænkt regelstruktur indtegnet.