Hej!
Kælderen begynder at blive færdig efter sådan cirka 8 år. Børn og skilsmisse kom i vejen
Jeg har tænkt mig at bygge trappen selv med stålbjælker samt bordplademateriale. Jeg er begyndt at tegne op i Sketchup, men det er lidt tricky at få det til at passe. Især hvordan de svungne trin skal se ud.
Jeg har trinshøjde 190mm samt mellem 220-280mm i trinlængde.
Hvad tror I? Er der nogen, der ser noget totalt katastrofalt?
Kælderen begynder at blive færdig efter sådan cirka 8 år. Børn og skilsmisse kom i vejen
Jeg har tænkt mig at bygge trappen selv med stålbjælker samt bordplademateriale. Jeg er begyndt at tegne op i Sketchup, men det er lidt tricky at få det til at passe. Især hvordan de svungne trin skal se ud.
Jeg har trinshøjde 190mm samt mellem 220-280mm i trinlængde.
Hvad tror I? Er der nogen, der ser noget totalt katastrofalt?
Nå, de diagonale trin skal placeres 4 i et kvarter, dvs. 90 grader. De vil så være omkring 220 mm i midten af trappen, hvilket med en trinhøjde på 190 mm opfylder reglen om 2h+s=60-65 cm. Desuden virker det som om, at den smalle ende af de diagonale trin er dårligt planlagt.
Tak for input.
Ok, 4 trin fordelt på 90 grader, dvs. 22,5 grader/trin. Alle diagonale trin vil ende i den samme lodrette linje. Er det i orden? Læste et sted, at det skulle være mindst 250 mm fra første trins lodrette linje, men jeg tager muligvis fejl.
Ok, 4 trin fordelt på 90 grader, dvs. 22,5 grader/trin. Alle diagonale trin vil ende i den samme lodrette linje. Er det i orden? Læste et sted, at det skulle være mindst 250 mm fra første trins lodrette linje, men jeg tager muligvis fejl.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjälp: vad har hänt med vårt granitgolv??? Tar tacksamt emot synpunkter.
Altan & Uteplats -
Har brug for synspunkter på kælderkonstruktion i tilbygning på købobjekt, hjælp!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjälpsamma synpunkter tvättstuga/bastu
Badrum -
Hjälp och synpunkter av takkonstruktion
Tak & Vind -
Grannen ska bygga. Hjälp kring grannhörande och hur man får igenom synpunkter
Bygglov