Jeg har et hul i gulvet i garagen. Man kunne også kalde det en lille smørgrav.
Jeg har brug for en luge, som jeg kan lægge over og som man kan gå på. Helst ikke alt for tung.
Hvilket materiale er bedst, og hvordan skal jeg udføre det byggetekniske? Hullet spænder over 108 cm x 180 cm.
Jeg har selv tænkt på lidt forskellige fremgangsmåder, men modtager gerne alle tips, der kan gives. Vi starter fra et blankt papir
Jeg har brug for en luge, som jeg kan lægge over og som man kan gå på. Helst ikke alt for tung.
Hvilket materiale er bedst, og hvordan skal jeg udføre det byggetekniske? Hullet spænder over 108 cm x 180 cm.
Jeg har selv tænkt på lidt forskellige fremgangsmåder, men modtager gerne alle tips, der kan gives. Vi starter fra et blankt papir
Altvidende
· Västra götaland
· 10 928 indlæg
Jeg havde valgt plywood, og så lim-skruet 45-reglar på tværs under, måske en 70 "på midten"... Hvis det skal dække 4 meter, havde jeg lavet den i to dele...
krydsfiner er en god idé! Tror jeg måske endda tager osb for at spare lidt penge. Tænker nok at lave med 28*145-reglar på tværs (995-målet) og så OSB på. Så er der 2 mm tilbage til at eventuelt lægge dørkplade på, hvis man vil gøre det pænere. Tænker nok at lave det i 3 dele for at gøre det håndterbart.Dan_Johansson sagde:
Er mest bekymret for, om det holder at lade lugen hvile på "klackarna" langs langsiderne, som bygger 50-70 mm på hver side, men skal ikke have nogen bil på, kun gå, så det burde fungere tænker jeg.
Klik her for at svare