Hej, har købt en hytte fra 1960, hvor jeg skal lave alt vand om. Det er i dag jernrør, og vandmåleren sidder i et skab. Nyinstalleret kommunalt vand for nogle år tilbage, så indkommende vand er PEM slange, der ligger i krybekælderen.
Jeg skal også renovere badeværelset, så der vil blive taget et helhedsgreb om det hele.
Et af problemerne er, at der ikke er så mange økonomiske muligheder for at satse store penge, så det skal blive et lavbudgetprojekt. Det skal dog være godt og korrekt lavet.
Kort sagt skal jeg føre det indkommende vand op i en ny indervæg, og der vil jeg sætte et vandmålerskab. Vandmåleren skal placeres der, og jeg har kun brug for 3 udgange til koldt vand.
1 til en udendørs vandhane
1 til køkkenet.
1 til badeværelset.
I badeværelset vil varmtvandsbeholderen sidde, så varmt vand er allerede der. Jeg tænker også, at man fra badeværelset kan føre det varme vand til køkkenet via en T-forbindelse.
Det virker meget underligt for mig at gå fra vvb i badeværelset ind i fordelerskabet for derefter at gå tilbage til badeværelset?
I badeværelset vil alt vand være udenpåliggende.
Så i fordelerskabet er der ikke brug for meget, og når jeg kigger på færdige skabe, har de typisk 10 tilslutninger til koldt og 10 til varmt. Og de koster omkring 10.000 kr.
Med tanke på det lille, jeg har brug for, tænker jeg, at det virker smartere (og billigere) at købe skabet løst og derefter en lille fordeler til koldt vand.
Men her bliver der jo problemer, for jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal have, hvad der passer i hvad, om der er særlige retningslinjer, osv.
Kan nogen sparke mig i den rigtige retning? Skabet skal være indbygget i en indervæg, som jeg skal bygge. Hvor dyb skal den være for at få plads til skab, hvor måler passer
Køb et rigtigt LK vandmålerskab hvis du skal lave det hele om, det er ikke billigt men det er en forudsætning for at kunne lave en installation som godkendes både af vandleverandøren/kommunen og forsikringsselskaberne
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.