Hej, jeg vil gerne have nogle synspunkter på mit trappeprojekt, som er i planlægningsfasen. I dag er der ingen trappe, og manden, der byggede huset, mente ikke, han havde brug for en trappe. Hvordan som helst.
Spørgsmål 1: for at afveksle trappehullet (1 bjælke afskåret) tænkte jeg at gøre som på billedet (de stiplede linjer er nye bjælker), fungerer det?
Spørgsmål 2: vil min trappe fungere godt, eller skal jeg flytte til et sted, der er større?

Håndtegning af trapperprojekt med nye bjælker markeret med stiplede linjer. Diagrammet viser vægge og afstivning i forhold til trapperummets placering.

Håndtegning af en trappeskitse med angivne mål og streger for nye bjælker. Tekst henviser til dimensioner i millimeter og planlagt ombygning af trappehul.

huggan sagde:
Her er en god side til at tjekke om trappen bliver god at gå i.

[link]
jo jeg har brugt mig af den, den siger at det bliver en obeväm trappe

Trappen vil fungere, men den bliver som sagt ikke behagelig. Korte og høje trin, samt stejl vinkel. Du burde helst få ind mindst et trin mere. Men det kommer jo an på, hvor meget trappen skal bruges.
Afvekslingen ser vel okay ud, forudsat at bjælkerne er ordentligt dimensionerede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.