Til jer der kan lide udfordringer og som ikke skyr hurtige løsninger:
Jeg har et meget lille budget til formålet og har brug for en enkel løsning.

Jeg vil dække en af mine døråbninger i køkkenet, men ved ikke hvad jeg skal finde på.
(På den anden side står et skab).

Dette er hvad jeg har tænkt på:
Fastgøre plademateriale over, male og sætte loft og gulvlister på. Findes der noget billigt og tyndt plademateriale, der kan bruges?

Overvejer eventuelt at bejdse pladematerialet, hvis det ikke bliver for dyrt.

Hvordan ville I dekorere/indrette det nye hjørne, som er ca. 90 cm bred og 55 cm dyb?
Køkkenet er hvidt, egetræsgulv, hvide 60'er skabslåger, virrvarr-bordplade med valnøddeliste. Har ikke købt nye møbler endnu.

Helst af alt vil jeg have et indbygget højskab, men det bliver for dyrt. 😔

Kunne man fastgøre en ramme i loftet og en ved gulvet og fastgøre plademateriale, så det bliver et spisekammer?

Det skal virkelig være enkelt.
Kiggede på DIY for dummies og begyndte næsten at græde.

• Plantegning af et køkkenlayout med væggskabe, bænkskabe og placering af køleskab/fryser. Rød pil markerer en afstand.
Gips koster 100-130kr pladen og kan let skæres med en skarp kniv, kan let males, tapetseres eller flisebeklædes, hvis man ønsker det.

• Synes
ILoveFunkis
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Gips koster 100-130kr pladen og kan nemt skæres med en skarp kniv, kan nemt males, tapeseres eller flises, hvis man ønsker det.
Hvor stor er en plade?

Ville være rigtig sødt, hvis du kan sende et link?
Har kigget på gips, men der var så mange forskellige varianter. Leder efter 1000 forskellige ting, og det ville virkelig hjælpe mig. 💕

Fæster man gips med skrue, og er materialet let?

Bedste svar

I ILoveFunkis sagde:
Hvor stor er en plade?

Ville være virkelig venligt, hvis du kan sende et link?
Har kigget på gips, men der var så mange forskellige varianter. Leder efter 1000 forskellige ting, og det ville virkelig hjælpe mig. 💕

Fæster man gips med skruer, og er materialet let?
Gips er ret tungt, men billigt at købe, let at skære og kan skrues, limes eller måske endda slås fast med søm.

• Synes
ILoveFunkis
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Gips er ret tungt, men billigt at købe, let at skære, kan skrues, limes eller måske endda sømmes fast.
Super! Tusind tak.
Kommer med 99% sikkerhed til at bruge det.
Virker enkelt og billigt. Og tusind tak for at du tænkte på et materiale, der er let at arbejde med!💕

Hvis jeg skulle ønske at løse det på en anden måde end en ”væg” over åbningen, har jeg brug for et meget let plademateriale. Har du noget at anbefale, der er billigt og let at skære?

Bruseforhængsstang, der spændes op uden skruer og en valgfri gardin, hurtigt op og hurtigt ned uden mærker??

• Synes
ILoveFunkis og 1 anden
  • Laddar…
P
Hvad vil du have overfladen til i stedet?

Sætte en hylde?

Tom?

• Synes
ILoveFunkis
  • Laddar…
A Argastesnickaren sagde:
Brusestang som spændes op uden skruer og så et hvilket som helst gardin, hurtigt op og hurtigt ned uden mærker??
Har en lille lejlighed og skal sandsynligvis opdele et rum med gardiner, så det bliver lidt for meget stof.

Det gør ikke noget, hvis der bliver mærker.
Spackle er en af de få ting, som jeg er god til.
Tak OCD!😄

yoloboi sagde:
Hvad vil du bruge overfladen til i stedet?

Sætte en hylde?

Tom?
Kære Tom,
Det var også noget jeg havde brug for tips til.
Jeg er helt håbløs når det kommer til indretning.

Ville helst have et indbygget skab, der passer med resten af skabene, men det må vente. Har andre ting der skal prioriteres, men jeg må dække for døråbningen, for jeg har stillet et klædeskab på den anden side.

BirgitS BirgitS sagde:
Et vitrineskab i rummet?
Nogle eksempler:
[link]
[link]
[link]
Tak Birgit!
Det er rigtig gode tips.
Renoverer/indretter hele lejligheden og har et meget lille budget til netop dette formål, men al inspiration hjælper!💕

BirgitS
I ILoveFunkis sagde:
Tak Birgit!
Det er virkelig gode tips.
Renoverer/indretter hele lejligheden og har et meget lille budget til netop dette formål, men al inspiration hjælper!💕
Du behøver jo ikke at købe et vitrineskab med det samme, det kan jo vente, for ved man hvad målet er kan man holde ud med lidt mærkeligheder af forskellig art i mellemtiden.

• Synes
ILoveFunkis
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Du behøver jo ikke købe et vitrineskab med det samme, det kan jo vente, for hvis man ved, hvad målet er, kan man holde ud med lidt underligheder af forskellig slags imens.
Det har du helt ret i. 😊
Jeg tænkte at prøve at finde en midlertidig løsning, der er billig og ser okay ud, indtil alt andet er købt og klart.

Til sidst (om et år) skal det blive et lille opbevaringsrum/spisekammer eller et indbygget skab, men jeg må hyre nogen til det. Medmindre jeg har held på Tinder😂 (spøg).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.