Jeg har kigget på et hus, de har et forhøjet niveau af radon.
Hvis det er blå beton, vil jeg ikke købe det (da det på trods af godt radon niveau stadig er farligt i forhold til stråling),
men jeg tror, jeg forstår, at jordradon, hvis man får det ned, ikke afgiver stråling?,!
Så jeg bestilte disse fra da det blev bygget, men jeg sidder fast, da jeg ikke ved, hvordan jeg skal tolke fx cement (kan den være blandet med blå beton) og btg hulsten? Kan de være blå beton? TAKNEMMELIG for hjælp
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, hvad der er eller ikke er farligt, men huset er ifølge dokumenterne ikke bygget i blåbeton.
Gasbeton er en anden synonym (men al gasbeton er ikke blåbeton).
For høje niveauer af radon håndteres med øget ventilation, og ved jordradon begrænses indtrængning.
Skal I drænere huset, kan man lægge slanger ned, som man suger i for at ventilere gas væk, før den trænger ind.
Sammenfattende er radon ikke meget farligt eller dyrt at håndtere.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, hvad der er eller ikke er farligt, men huset er ifølge dokumenterne ikke bygget i blåbetong.
Gasbeton er en anden synonym (men ikke al gasbeton er blåbetong).
For høje radonværdier håndteres med øget ventilation samt ved markradon ved at begrænse indtrængen.
Hvis I skal dræne huset, kan man lægge slanger ned, som man suger i for at ventilere gassen væk, inden den trænger ind.
Sammenfattende er radon ikke meget farligt eller dyrt at håndtere.
Det jeg tror TS mener er, at blåbetong også stråler gamma. (dog lav stråling)
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.