Vi har en håndværker, der har sat microliten (malerfilt) helt forkert på væg og loft i hele vores kælder (loft og væg). Han havde ikke sat dem tæt (helt ind til hinanden, så der opstod en samling), nogle steder var de til og med overlappet med nogle mm. Dette opdagede jeg først, da han havde malet en gang. Jeg påpegede dette og at jeg ikke var tilfreds, vi vil have helt glatte vægge, det er netop derfor, man bruger microlit på nye gipsvægge. 
Det han så gør, er at fylde samlingerne med latex (hvor der var overlap, skar han det væk og fyldte igen med latex) og ikke lidt, men nærmest spartler dem med latex, så de nogle steder er 3-4 cm brede. Dette bliver en katastrofe i morgen, når han skal male anden gang, da latexen er helt glat, hvilket en microlit ikke er. Jeg prøvede selv at male over en samling i aften, og det ser ikke godt ud, forfærdeligt helt enkelt. Det bliver ligesom blankt, der hvor latexen er. Så nu er der riller på 3-4 cm, som er helt glatte midt på vægge og loft.
Og i morgen kommer han igen for at male anden gang... hvad gør vi nu??? Hvordan løser man dette?? Sig ikke, vi skal sætte det hele om igen? Tips, nogen!! Meget taknemmelig for svar...
Det han så gør, er at fylde samlingerne med latex (hvor der var overlap, skar han det væk og fyldte igen med latex) og ikke lidt, men nærmest spartler dem med latex, så de nogle steder er 3-4 cm brede. Dette bliver en katastrofe i morgen, når han skal male anden gang, da latexen er helt glat, hvilket en microlit ikke er. Jeg prøvede selv at male over en samling i aften, og det ser ikke godt ud, forfærdeligt helt enkelt. Det bliver ligesom blankt, der hvor latexen er. Så nu er der riller på 3-4 cm, som er helt glatte midt på vægge og loft.
Og i morgen kommer han igen for at male anden gang... hvad gør vi nu??? Hvordan løser man dette?? Sig ikke, vi skal sætte det hele om igen? Tips, nogen!! Meget taknemmelig for svar...
mmm gode tips om, hvad man skulle have gjort før... desværre består mit problem stadig... Har lige testmalet en tredje gang i en samling og venter på resultatet. Det ser lovende ud.... Hvis det bliver godt betyder det, at vi skal købe en hel omgang maling til for 3000 kr, hvem skal stå for den materialeomkostning. Samt tiden ...
der har du en pointe ... men håndværkeren sagde, det ville være nok med to ... og som lægmand stolede jeg på det. må se, hvordan han stiller sig til at male en 3. gang for den tilbudte pris for to gange....
skal ned og se, hvordan samlingen er blevet om en time, når den er tør... håber det bliver godt .....
skal ned og se, hvordan samlingen er blevet om en time, når den er tør... håber det bliver godt .....
det plejer nok ikke at være noget problem, men spartelmasse ville vel have været at foretrække... Hvis det er det forgrundede lærred, er det jo nok med 2 gange, men ellers er 3 nok et must; det er i princippet umuligt at undgå, at det bliver flammet med 2 gange! Man kan køre lim først og 2 farve, men 3 gange kræves.
venlig hilsen "lekman"
venlig hilsen "lekman"
Jeg måtte male min Microlit 3 gange med silikatmalingen - Tænkte, at det ville være nok med 2, men gav skylden på, at det var den billigste maling, jeg fandt = Hornbach. 3 gange var nødvendige for at få det pænt.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjälp med att felsöka halvljus på ena sidan
Bilar & andra fordon -
Hjälp Nibe S735-4 trycket i klimatsystemet
Värmepumpar -
Kan någon hjälpa mig att tyda ritningen?
Planlösningar -
Hjälp! Forslande vatten i tvättstugan
Tvättstuga -
Hjälp med arbetsordning från ångspärr till färdigmålat
Färg, Måla & Tapetsera