Hej!

Nye forudsætninger: enkeltgips som jeg troede nedenfor stemmer ikke. Det er dobbeltgips + fliser det handler om. Dobbeltgips (13+13?) plus fliser (5-6mm). Har i Mollyjagten fundet nogle som klarer op til 32 mm som mest. Det burde altså kunne fungere hvis fliserne ikke tilfældigvis er mere trykket ind ved kanterne hvor jeg har målt.

Spurgte en nabo som har skiftet til et større skab end tidligere og de havde brugt almindelige skruer og plugs hvilket fungerede for dem. Hvor mange skruer ved jeg ikke.

Jeg læste at vægten på mit skab er 17 kg uden ting i, og jeg føler mig usikker på hvad jeg skal vælge...

Nogen der har forstand på området: To solide Molly eller 2-4 almindelige skruer med plug?

Tak på forhånd! :-)

Skulle skifte baderumsskab i går men blev aldrig færdig da jeg og dem der hjalp mig blev meget usikre på hvordan det nye skulle fastsættes i væggen. Det gamle skab var et lille spejlskab a la 50'er stil som ikke vejede så meget, og det havde de sat op i borede huller med almindelige plugs og så meget silikone at det var svært at få lortet af.

Det nye skab er større og tungere allerede uden indhold, og spørgsmålet er hvordan vi skal få det fast. Mollys (gipsekspanderskrue) er indkøbt men jeg indså at den kortere variant (4E) er for kort til at nå igennem og ekspandere bag både fliser og gips, mens den næste størrelse 4D er for lang og sandsynligvis ikke vil gribe. Findes der en anden variant??

Hvis det alligevel er Mollys der gælder skal der forbores huller som er temmelig store, er det så bedre at bore midt på fliserne end at gøre det i fugerne, som jo er smallere end hvad hullet vil blive, hvilket betyder at man vil bore i kanten på mindst en plade per hul?

Hurtig hjælp modtages med tak! Forventer besøg af storken hvilken dag som helst og vil gerne have så meget som muligt klaret inden da :-)

Ha' en god sankthans!

//Kali

der findes molly som tager dybden 13gips+fliser

det spiller ingen rolle hvor du borer i fliserne

" En eneste mollyplugg holder mindst 40 kilo i vandret led og fire plugger er tilstrækkeligt selv for tunge porcelænsskabe."

Så skal jeg begive mig ud og lede dybere i Molly-hylden! Tak for hurtigt svar! :)

Sørg for at lave hullerne enten øverst eller nederst i fogen, mere smidige og smartere!

Milkshaken
Findes RAWLNUT stadig på markedet? Brug den i så fald nem, og desuden vandtæt...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.