Har for nylig overtaget en 5 måneders hund fra en kollega, og selvfølgelig viste han straks, hvad han (hunden, ikke kollegaen hehe) kunne ved at gnave en flot skade i væggen ved siden af hoveddøren, se billeder.
Hvordan reparerer man dette på enkleste vis uden at det ser forfærdeligt ud? Spartelmasse, slibe og male?
Tænker ikke male hele væggen om på grund af småbørn og hunde, det må man tage senere ;)
Så jeg kan leve med farveforskel, selvom den selvfølgelig helst skal ses så lidt som muligt.

Vægbeskadigelse ved siden af en lyskontakt, forårsaget af en hunds gnaven, med synligt hul og afskallet maling nær gulvpanelet. En skade i en hvid væg nær indgangsdøren, forårsaget af en hund, hvor malingen er skadet og gipsen er synlig.

Er det din første hundehvalp? Det der var ikke meget skade..... :D

Jeg ville have pillet alt løst væk. Spartlet en gang, slebet, spartlet igen, slebet og til sidst malet. Resten af væggen ser ikke nymalet ud, så man kan nok acceptere, at det ses lidt, at det er repareret.

• Synes
Shagrath
  • Laddar…
Z ZipLock sagde:
Er det din første hundehvalp? Det der var ikke meget skade..... :D

Jeg ville fjernet alt løst. Spartlet en gang, slebet, spartlet igen, slebet og til sidst malet. Resten af væggen ser ikke nymalet ud, så man kan nok acceptere, at det ses lidt, at det er repareret.
Haha nej det kan jeg desværre ikke skyde skylden på, men man glemmer med årene og er vant til den gamle, trofaste hund...

Tak for svaret iaf, hvad ville du have brugt for spartelmasse? Huset er fra 2013, men som sagt, små børn+tjenestehunde+hvide vægge er en særdeles dårlig kombi :D

Almindelig håndspartel fungerer til det der lille hul.

• Synes
Shagrath
  • Laddar…
Findes finspackel på tube så slipper du købe så meget hvis du alligevel ikke skal bruge det til noget andet. Det er meget let at slibe og kan i princippet slibes med hænderne :)

• Synes
Shagrath
  • Laddar…
Måske lige så godt at købe en spand, så du kan reparere det næste hul også... ;)

• Synes
nzsc og 5 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Måske lige så godt at købe en spand så du kan lave det næste hul også... ;)
Tanken har strejfet mig haha :D

Tak for alle svar!

S Shagrath sagde:
småbørn+tjenestehunde+hvide vægge er en særdeles dårlig kombi :D
Er det sådan nogle militære 1/4 million hunde.

I så fald kan jeg forestille mig, at en labrador eller en "bomuldshund" er venligere mod indretningen :)
En hvid, langhåret hund står på græs og kigger opad, muligvis en "bomuldshund" som nævnt i teksten.

• Synes
Maria T og 1 anden
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Er det sådan der militære 1/4-millionhunde.

I så fald kan jeg forestille mig, at en labrador eller en "bomuldshund" er mere skånsom mod indretningen :)
[billede]
Haha nej, den ældste ejes af staten, men denne slyngel har jeg selv købt, så jeg må stå ved mit valg :D

Den lille rackaren har måske problemer med tænderne nu når de skal vokse ud.
Skaff lidt ben og andet som han (hun?) kan gnave på, så måske møbler og vægge får være i fred :)

PS
Og lidt gamle skindtøfler at tygge på også :)

Senest redigeret:
  • Synes
nzsc og 2 andre
  • Laddar…
Et tip, der beroligede to jämtlandshunde for en ven, var at tænde for en radio (lille billig bordsradio), når de blev efterladt alene i huset.
Det var sådan, at de gøede stort set konstant uanset, hvor længe de var alene.

Hvilket vens far (boede i huset 75m ved siden af) opdagede og begyndte at holde øje med i et par uger.
Og de prøvede et par ting (kan dog ikke huske hvad).
For så efter at have prøvet at have en radio tændt på ret lavt niveau, og tippet var at køre P1/etc, som har meget/kun tale i stedet for musik.
Og allerede første dag blev der mærket stor forskel, og det syntes at blive bedre de næste dage også.
Dvs. de gøede næsten ikke overhovedet udover en gang imellem, hvis en bil kørte forbi, men blev stille ret hurtigt, efter den var væk (hvilket de ikke gjorde tidligere).

Og når de prøvede en dag uden radio, så gøede de hele tiden igen.
Med andre ord havde radioen en markant beroligende effekt på dem.
Andre personer (7-8 stykker), som vi har givet dette tip, har haft en ret ligelig fordeling mellem hjulpet/ikke hjulpet overhovedet/ved ikke om det hjalp (da de ikke har haft nogen, der kunne overvåge lige så godt).

Det var dog intet problem for naboerne, da hans far boede nærmest og en anden nabo 100m til den anden side, som hvis de hørte dem, var ret lavt.
Men når en hund gøer i 8+ timer i træk, er det noget, der ikke er godt, og selvom de ikke forstyrrer nogen, er det jo ønskeligt at få dem mere "stabile" generelt.

I dit tilfælde kan det meget vel være kløende/onde tænder, da hunden er ung, men det kan jo være værd at købe en 100:- radio og prøve det i stedet (hvis radio hjælper) for at købe materiale for betydeligt mere.

• Synes
EvertL og 2 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Vanlig håndspartel funker til det der lille hul.
Hundspartel?

• Synes
nochl og 2 andre
  • Laddar…
Spartle, slibe, male. Vent lidt først, chancen er stor for, at der bliver en hændelse mere...

• Synes
Shagrath
  • Laddar…

Bedste svar

Spartel som sagt og så havde jeg masket af skarpt lodret hele vejen op til loftet et sted lidt til højre for det der stik. Måske taget en helt anden nuance (grå?) og lavet en ting ud af, at det er en anden farve.

Væg med lodret skillelinje mellem to farver, lyseblå og hvid, med stikkontakt forneden.

Senest redigeret:
  • Synes
Shagrath
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.