Skal lave dette hul til en mere normal åbning. Tænkte på at bruge stålregler da det er i kælderen.

Trappeopgang med åben væg på venstre side og gult værelse, synlig træværk i loftet. Projekt om at ændre åbningens størrelse.

Hylleplanerne jeg skal sætte indenfor på venstre side er 20 cm dybe. Derfor vil jeg have væggen til venstre i samme mål (20 cm) så væggen lige netop dækker dem.

En åbning i en kældervæg med gule vægge og en træstruktur øverst. Skitser omkring åbningen viser envisning til en vægkonstruktion.
Problemet der opstår er, at jeg ikke kan sætte nogen regel på den anden side da åbningen bliver for lille samlet set.

Hvordan gør jeg så for at fastgøre hammarbandet(?) på den øvre højre side som slutter til den højre væg, hvis der ikke er nogen pladeregel der?

Højst uklart hvorfor det sidste billede blev klar som jeg tegnede forkert på. Se bort fra den nederst.

• Åben åbning i kælder med trægulv og gule vægge, set fra siden. Området er klargjort til installation af stigbånd uden pladeregel.
Senest redigeret:
Kør med træregel der i stedet, man kan mixe plade og træ reglar. Det er kun mod gulvet og eventuelt nederdelen af væggen, som det er kritisk med fugt.

Forstår ikke helt problemet... du kan jo lægge en vinkel mod væggen på modsatte side og lægge en horisontal regel over?

Samtlige vægge er egentlig indervægge (rækkehus). Det er nok mest mod gulvet, der er risiko for fugt.

Vinkel, er det altså noget, der holder i træbjælken på højre side?

Med andre ord kan jeg bruge træbjælker gennemgående bortset fra syllen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.