Ligner dem, vi havde i den BRF, jeg boede i før. Ved stambytet måtte vi betale ekstra for asbestsaneringen af rørbøjningerne. Ved ikke, om der var asbest i dem, men jeg ville tro det, eftersom de (Skanska) var ude og inspicere flere gange inden. Så jeg TROR, der er en risiko for asbest i din isolering, men kun i bøjningerne!
Derimod (og dette er diskuteret i en anden tråd på forummet med forskellige meninger) så hvis det er et fåtal bøjninger, og du gør det i din egen kælder, havde jeg gjort isoleringen grundigt våd, taget maske på og så fjernet det forsigtigt. Affaldet havde jeg lagt i en separat sæk og så kørt det til affaldsstationen og der afleveret det til korrekt håndtering!
Hvis det er større mængder, ville jeg nok ikke have kastet mig ud i det selv!
Derimod (og dette er diskuteret i en anden tråd på forummet med forskellige meninger) så hvis det er et fåtal bøjninger, og du gør det i din egen kælder, havde jeg gjort isoleringen grundigt våd, taget maske på og så fjernet det forsigtigt. Affaldet havde jeg lagt i en separat sæk og så kørt det til affaldsstationen og der afleveret det til korrekt håndtering!
Hvis det er større mængder, ville jeg nok ikke have kastet mig ud i det selv!
Klik her for at svare
