699 læst ·
2 svar
699 læst
2 svar
HJÆLP! Badeværelsesvindue fastgørelse kældervægge?
Godaften. Jeg ved ikke, om jeg er i det rigtige forum, men jeg har brug for lidt hjælp med mine kældervinduer.
Jeg er i gang med at renovere et værelse i kælderen til badeværelse og overvejer, om man tør at bruge byggeskum, der skal være puds på ydersiden og fliser på indersiden.
Så kommer mine spørgsmål, er det muligt at pudse omkring vinduet, når det er byggeskummet?
Er det nok med bare byggeskum? Eller skal jeg også bruge betonskruer? Jeg har esseve indu-plug liggende, men ingen plug. (om det er nødvendigt med den skruen, fandt jeg aldrig ud af, da jeg købte dem) karmhylden sidder, og der bliver spil på ca. 10 mm rundt om.
Meget taknemmelig for svar.
Jeg er i gang med at renovere et værelse i kælderen til badeværelse og overvejer, om man tør at bruge byggeskum, der skal være puds på ydersiden og fliser på indersiden.
Så kommer mine spørgsmål, er det muligt at pudse omkring vinduet, når det er byggeskummet?
Er det nok med bare byggeskum? Eller skal jeg også bruge betonskruer? Jeg har esseve indu-plug liggende, men ingen plug. (om det er nødvendigt med den skruen, fandt jeg aldrig ud af, da jeg købte dem) karmhylden sidder, og der bliver spil på ca. 10 mm rundt om.
Meget taknemmelig for svar.
Kører du indu-prog, så findes der betonskruer i sortimentet, hvor du kun behøver forbore, ikke plugge.
Om man foretrækker fugeskum eller traditionel drevning er mest et spørgsmål om smag og behag. Fungerer udmærket at pudse på fugeskum. Desuden er fugeskummet ikke følsomt over for fugt, hvilket måske kan være en fordel i en kældervæg (eller er lige meget, jeg ved det ikke...)
Om man foretrækker fugeskum eller traditionel drevning er mest et spørgsmål om smag og behag. Fungerer udmærket at pudse på fugeskum. Desuden er fugeskummet ikke følsomt over for fugt, hvilket måske kan være en fordel i en kældervæg (eller er lige meget, jeg ved det ikke...)
Vinduet sidder der med bare byggeskum, men hvis det skal være gjort korrekt, så skal det have en mekanisk fastgørelse i stommen. Dvs det skal skrues fast.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjälp att hitta skruvar till infästning sav stolpfritt räcke
Altan & Uteplats -
Hjälp med infästning till elfa-hyllor
Inredning -
Hjælp - har brug for tanke om fastgørelse / støtte som holder oppe bjælke.
Bygningsfysik -
Ny Ydervægsbeklædning hjælp med fastgørelse
Byggematerialer & Byggeteknologi -
HJÄLP! Badrumsfönster infästning källarväggar?
Badrum