Hej!

Jeg er i gang med at ændre plantegningen i huset, tanken er at åbne en større del af den bærende indervæg. Jeg har forsøgt at beregne holdbarheden med forskellige beregningsprogrammer, som er tilgængelige på internettet, men prøver at sende et spørgsmål her, inden jeg kontakter en rigtig konstruktør for at se, hvor jeg ender.

Tanken er at åbne op mellem de røde pile, jeg har markeret på tegningen, taget har en hældning på 23 grader og er i zone 3, (snelast) samt tag af tegltagsten. Åbningen bliver ca.: 7,30m

Hvilken dimension på limtræsbjælken har jeg brug for at supplere, tror I? Limtræsbjælken, som sidder gennem hele huset, er 50x27cm gennem hele huset. Jeg regner med at have brug for en søjle i midten. Enplansvilla Taghældning 23 grader Bredde på huset 9,82 udv. Længde 17,22 udv.

Plantegning af hus med markerede røde pile, der viser en foreslået åbning i en bærende væg mellem to rum. Plantegning af hus med rød pil markeret, viser bærende væg og placering for planlagt åbning. Mål og dimensioner er angivet på tegningen. Bygningstegning med markeringer og specifikationer for en bærende væg, mål og belastningsdetaljer, inkl. snitvisning og tekst som "BOST. DEL.

Jeg supplerer med mere info, hvis nogen har mulighed for at hjælpe mig :)

Venlig hilsen Kalle

• Bygningstegning af et hus med røde pile, der markerer den bærende indvendige væg, som skal åbnes; inkluderer plantegning og tværsnit.
  • Byggetegning af bærende skillevæg med markering af kommende åbning. Røde pile illustrerer den planlagte passage. Dokumenter og mapper ses i baggrunden.
  • Arkitekttegning af tagkonstruktion med specifikationer for bjælker og belastninger, hånd holdende dokumentøren, markeret tekst og mål vises tydeligt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.