Hej!

Jeg har kigget lidt rundt efter forskellige ventilationsgennemføringer, tænker primært på gennemføringer under tagsten.

Hvor tæt er egentlig tilstrækkeligt tæt, synes I?

Jeg har kigget på Vilpe's (T-embalage) gennemføring som føles sådan, er jeg for kræsen?

Vedhæfter billeder så I må gerne sige, hvad I synes.

Tak.

• Instruktioner til installation af en ventilationsgennemføring under tagsten, med billeder af værktøj, skruer og tætningstrin med fugemasse.
  • Ventilationsgennemføring til tag: Rød tagsten med sort ventileret indsats, designet til montering under tagsten.
swealp swealp sagde:
Hvor tæt er egentlig tilstrækkelig tæt, synes I?
Når det ikke lækker ind...

Vilpes løsning fungerer sikkert i de allerfleste tilfælde. Men der er jo intet, der hindrer dig i at forstærke og forbedre den.

Har du nået tips til hvordan man kan forbedre? =)

Mvh

Fuge yderligere på udsatte steder, eller for eksempel bruge Wakaflex.

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Wakaflex på tagstenene antager jeg?

Jeg er mere bekymret for gennemføringen under tagstenene.

En ekstra manchet muligvis, skal se om der findes noget for ca. 500kr.

Modtager gerne flere tips, tak tak!!

Nej, jeg tænkte mig wakaflexen under tagstenene. Det er jo der, det skal være tæt.

GoForIt GoForIt sagde:
Nej, jag tænkte mig wakaflexen under tagstenene. Det er jo der, det skal være tæt.
Jaha men præcis.

Man kunne egentlig bruge koldasfalt også?

Jeg photoshoppede lidt, sådan her var hvad jeg tænkte først. Men det du siger er helt klart smart det med, at man trækker på noget lig wakaflex, hvis det hæfter godt mod underpap.

• Illustration af to metoder til installation på tag, med brug af bitumen og takfugemasse, samt takpappskruer. To fugemasser fra forskelligt mærke vises.
Hvad skal du opnå med C i dit billede?
B vil, hvis det udføres korrekt, blive tæt.

S Slarvpellen sagde:
Hvad vil du opnå med C i dit billede?
B vil blive tæt, hvis det udføres korrekt.
Endnu tættere.

Står i anvisningerne, at man skal bruge træskrue, bliver det tæt da? Er det ikke tagpapssøm, der gælder på taget?

Hmmm.

Tak =)

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Men hallo!
Det er vel bare at klatte lidt asfaltklister på, så er det tæt!
[link]
Du missede måske, at TS vil have det mere tæt end tæt ;)

swealp swealp sagde:
Jeg har kigget på Vilpe's (T-embalage) gennemføring som føles sådär, er jeg for pirkete?
Jeg synes, du er for pirkete. Producenten har en løsning, som de har testet, og kunder bruger, og derfor er det unødvendigt at gøre noget mere.

• Illustration af et tagventilationssystem med brug af Sika Blackseal tætningsmasse og tagpap skruer.
Senest redigeret:
swealp swealp sagde:
Hvilken af disse tror I passer bedst til at smøre rundt omkring?
Tag den, som jeg viste i #10, så bliver det rigtig tæt og godt!
swealp swealp sagde:
Så skal jeg købe skruer også, er der nogen speciel skrue mere tilpasset til at tætne?
Skruetypen afhænger jo af, hvordan det, der skal skrues fast, ser ud.
Og asfaltklistret/kitten tætner jo rundt om skruerne, forstår du vel?

• Synes
swealp
  • Laddar…
Det er den der plasticdel, som jeg lagde billede op af her ovenfor, der skal skrues. #13
Tænkte mere på om man skal vælge nogen type papspik, men det bliver nok almindelig træskrue som det ser ud nu.

Jeg kan ikke finde det asfaltkit i Stockholm nogen steder. :(
Skal tage nogen af K-36 eller mataki asfaltkit burde vel gøre susen, virker til at være til samme formål.

Hvad tror du?

Tak tak tak!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.