Hej, jeg tænkte på at bygge færdige betonvægge selv? Bygningen skal være i ét plan ca. 10 x 19m, nogen som ved hvordan konstruktionen af væggen skal være?

Glemte, at de skal være isolerede

Hvordan havde du tænkt dig at løse facaden?

Facaden tænkte malet beton, findes jo nogen lidt riflet variant. Men forslag modtages gerne,

S
tænkte du støbe først og så sætte dem?

M
Der findes vel hule flamingoformer, som man fylder med beton. Derefter vælger du facade.

Jeg tænkte gøre væggene helt færdige hjemme. Gjort noget med facaden og en glat overflade på indersiden, som man kan male på. Alt for at mindske byggetiden på stedet.

S
Rygell sagde:
Jeg tænkte på at gøre væggene helt færdige hjemme. Gjort noget med facaden og en glat overflade på indersiden, som man kan male på. Alt for at mindske byggetiden på stedet.[/QUOTE

jeg ville tro, at hvis du bestiller færdige vægge, ville det blive billigere.

vægkonstruktion i princippet beton celleplast beton.

Tænkte kun materialomkostningerne ikke vil blive så høje. Jeg har tænkt mig at bygge ret mange huse, så min tanke var at lave dem selv.

S
Rygell sagde:
Tænkte kun materialeomkostningerne bliver nok ikke så høje. Jeg har tænkt at bygge ganske mange huse så min tanke var at lave dem selv
hvordan har du tænkt dig at lave formen?
hvordan skal du fixere celloplasten i væggen når du støber?
hvordan fungerer det at løfte den færdigstøbte væg?
hvordan løser du transport?
hvordan løser du løftning på stedet?

kan nok komme på flere spørgsmål

K
Rygell sagde:
Tænkte at materialomkostningerne ikke bliver så høje. Jeg har tænkt at bygge ganske mange huse, så min tanke var at lave dem selv
Jeg tror, at det bliver både nemmere og billigere at bygge traditionelle vægblokke i "træ", hvis du vil gøre det selv. Det er ret kompliceret og dyrt at støbe med store forme, så hvis du vil have en kort byggetid, men stadig beton, er det nok billigst og nemmest at købe dem færdige.

Selve stommen til et hus er alligevel ikke det dyreste uanset materialet.

Held og lykke!

/Krille

Formen skulle kunne løses. Jeg skal bare finde ud af, hvordan konstruktionen skal være først. Løft og transport er ikke noget problem. Jeg er ved at bygge i træ lige nu. Men vedligeholdelsesmæssigt er beton meget bedre.

S
Rygell sagde:
Formen burde kunne løses. Må finde ud af, hvordan konstruktionen skal være først. Løft og transport er ikke noget problem. Jeg er i gang med at bygge i træ lige nu. Men vedligeholdelsesmæssigt er beton meget bedre.
men ikke særlig pænt. og det låser sig meget.
skal dette blive et bolighus har du tænkt?

Dobbelthus men to lejligheder i hver huskrop. Men det er jo muligt at få beton ret pænt alligevel. Har set nogle alternativer på nettet.

Du skal støbe såkaldte sandwich-vægge i horisontal position. 7-8 cm beton som klimasjikt nederst, derefter 15-20 cm frigolit, derefter 10 cm beton som bærende indervæg. Betonskiktene holdes sammen med rustfri ankre af forskellige slags fra Halfen. Huller til vinduer og døre spares enkelt ud med kasser, som du snedkerer af formplywood.
Du skal bygge en støbebord i stål med en form for hydraulik til at løfte op og stille af vægelementerne efterhånden. Eller hvis du har adgang til en kran på byggepladsen.
Kig videre på tilt-up på nettet.
En fordel er, hvis du begynder med at støbe udstokningspuds samt rødgrund, inden den første beton hældes til klimasjiktet. Så behøver du senere kun at overfladepusse og farve, når huset står oprejst, så er facaden klar.
Som du siger er det en meget økonomisk byggemetode.

• Synes
Mikael_L og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.