21,496 læst ·
9 svar
21k læst
9 svar
Heco terrasse skrue, dårligste kvalitet?
Byggede en terrasse med meget billig rustfri skrue fra Rusta, ikke en eneste skrue er gået i stykker eller nogen planke, der er blevet løs. Men har senere bygget et andet trægulv og en sandkasse med Heco Protect 4 42x55, nærmere halvdelen af skruerne er gået i stykker efter et par år, lige præcis det samme sted, hvor gevindene begynder, eller et lille stykke ned ad gevindene.
Forstår det ikke, burde skruerne ikke holde bedre?
Godt nok kan det være et dårligt underlag, at dækket bevæger sig, men skruerne skal vel kunne tåle lidt?
Og visse brædder på sandkassen har jo næsten ingen belastning, men alligevel går skruerne i stykker.
Forstår det ikke, burde skruerne ikke holde bedre?
Godt nok kan det være et dårligt underlag, at dækket bevæger sig, men skruerne skal vel kunne tåle lidt?
Og visse brædder på sandkassen har jo næsten ingen belastning, men alligevel går skruerne i stykker.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 indlæg
Den Heco skrue er vel ikke rustfri, den er bare overfladebehandlet med noget. Jeg plejer at undgå denne type udendørs. Hvor længe siden var det, du skruede dem i?
Jeg var lidt uklar, har bygget en anden terrasse af rustfri skrue, Rustas eget mærke, meget billig, men de holder altså, hvorimod Heco (som jeg troede var bedre) går i stykker.I Martenw sagde:
Heco rustfri skrue er der intet galt med, har brugt disse til min store terrasse, og der har ingen gået i stykker. Man skal ikke sammenligne overfladebehandlede skruer (dyre eller billige) med rustfri skruer, da det er noget helt andet. "Protekt" skruer uanset mærke er ikke noget man skal bruge på trykket træ, i hvert fald ikke dem jeg tidligere har prøvet, de ruster eller går itu efter noget/nogle år...
Til terrasser skal man vælge rustfrie. A2 eller A4 afhængigt af nærhed til saltvand, men det skal være rustfrit. Rustfrit bøjer sig uden at knække (dette kan du gøre med fingerstyrke), mens alle andre (C4, Protect osv.) har en overfladebehandling, er hårdere og knækker.
C4, Protect osv. fungerer fremragende på terrasser under tag, hvor træet ikke svulmer og krymper flere gange per sæson.
C4, Protect osv. fungerer fremragende på terrasser under tag, hvor træet ikke svulmer og krymper flere gange per sæson.
Rustfri træterrasseskruer af bedre kvalitet skal man ikke kunne bøje med fingrene, vil jeg indskyde.
Visse "rustfri" skruer kan også få overfladerust, primært de billigere mærker, men det er typisk kun ved nærhed til saltvand.
Visse "rustfri" skruer kan også få overfladerust, primært de billigere mærker, men det er typisk kun ved nærhed til saltvand.
Når det kommer til rustfri skrue: Det, handelen kalder A2, er ANSI 304 (L), og det, der kaldes A4, er ANSI 316 (L). Forskellen er, at 316 indeholder lidt Mo, hvilket gør den mindre følsom for klorider. (Cl-). Disse klorider findes i saltopløsning, hvilket er baggrunden for, at man skal vælge A4, når der vil forekomme salt i korrosionsmiljøet. At man kalder den syrefast hænger også sammen med kloriderne, eftersom 316 har større modstandskraft mod HCl (saltsyre). Hvordan 316's modstandskraft mod andre syrer er, ved jeg ikke uden at se i tabeller.
Jeg har samme problem med billiga skruer bla. De ovennævnte ... hvilket forbandet skidt
jeg Har bygget bagside med skruer fra byggeriet jeg var på for 2 år siden, ikke en skrue som er gået i stykker .. skru ind, skru ud eller hop på terrassen hvad som helst ...

Til forsiden ... ojoj
Jeg skriver, fordi jeg nu er rasende, fordi jeg i vreden og alle bandeordene, som også naboerne fik lært, bare rev sidste års terrasse i stykker .. til problemet .. de, der ikke allerede er gået i stykker, går i stykker, når man prøver at skrue dem ud eller skrue dem fast igen ...
Lær mig at gøre det rigtigt eller sig, at jeg er uvidende eller uvidende, så jeg slipper for at hade billig skrue - lorte forretninger resten af ferien ... og 10 år efter

jeg Har bygget bagside med skruer fra byggeriet jeg var på for 2 år siden, ikke en skrue som er gået i stykker .. skru ind, skru ud eller hop på terrassen hvad som helst ...
Til forsiden ... ojoj
Lær mig at gøre det rigtigt eller sig, at jeg er uvidende eller uvidende, så jeg slipper for at hade billig skrue - lorte forretninger resten af ferien ... og 10 år efter
Klik her for at svare
