Byggede en terrasse med meget billig rustfri skrue fra Rusta, ikke en eneste skrue er gået i stykker eller nogen planke, der er blevet løs. Men har senere bygget et andet trægulv og en sandkasse med Heco Protect 4 42x55, nærmere halvdelen af skruerne er gået i stykker efter et par år, lige præcis det samme sted, hvor gevindene begynder, eller et lille stykke ned ad gevindene.
Forstår det ikke, burde skruerne ikke holde bedre?
Godt nok kan det være et dårligt underlag, at dækket bevæger sig, men skruerne skal vel kunne tåle lidt?
Og visse brædder på sandkassen har jo næsten ingen belastning, men alligevel går skruerne i stykker.
 
  • Synes
Glempa16
  • Laddar…
Det er oftere træets bevægelser og ikke belastninger, der gør, at skruerne går af.
 
Den Heco skrue er vel ikke rustfri, den er bare overfladebehandlet med noget. Jeg plejer at undgå denne type udendørs. Hvor længe siden var det, du skruede dem i?
 
I Martenw sagde:
Den Heco skrue er vel ikke rustfri, den er bare overfladebehandlet med noget. Jeg plejer at undgå denne type udendørs. Hvor længe var det siden du skruede dem i?
Jeg var lidt uklar, har bygget en anden terrasse af rustfri skrue, Rustas eget mærke, meget billig, men de holder altså, hvorimod Heco (som jeg troede var bedre) går i stykker.
 
  • Synes
Cyanopsis
  • Laddar…
Heco rustfri skrue er der intet galt med, har brugt disse til min store terrasse, og der har ingen gået i stykker. Man skal ikke sammenligne overfladebehandlede skruer (dyre eller billige) med rustfri skruer, da det er noget helt andet. "Protekt" skruer uanset mærke er ikke noget man skal bruge på trykket træ, i hvert fald ikke dem jeg tidligere har prøvet, de ruster eller går itu efter noget/nogle år...
 
  • Synes
InsidersUnited
  • Laddar…
J
Til terrasser skal man vælge rustfrie. A2 eller A4 afhængigt af nærhed til saltvand, men det skal være rustfrit. Rustfrit bøjer sig uden at knække (dette kan du gøre med fingerstyrke), mens alle andre (C4, Protect osv.) har en overfladebehandling, er hårdere og knækker.

C4, Protect osv. fungerer fremragende på terrasser under tag, hvor træet ikke svulmer og krymper flere gange per sæson.
 
  • Synes
CecG
  • Laddar…
Rustfri træterrasseskruer af bedre kvalitet skal man ikke kunne bøje med fingrene, vil jeg indskyde.

Visse "rustfri" skruer kan også få overfladerust, primært de billigere mærker, men det er typisk kun ved nærhed til saltvand.
 
Jeg har kørt med Heco Protect 4 (ikke rustfri) til min terrasse for 4-5 år siden. 12x13 meter - mange skruer :-)

Ingen skruer der er rustet eller ødelagt. Og terrassen er helt ubeskyttet og har pool i midten.

Jeg ville bruge disse i stedet for rustfrie i omtrent samme prisklasse igen.
 
  • Heco Terrasseskruer Protect 4,2x55 mm i en 200-stk pakke med orange låg, rostbeskyttet og velegnet til både indendørs og udendørs brug.
Når det kommer til rustfri skrue: Det, handelen kalder A2, er ANSI 304 (L), og det, der kaldes A4, er ANSI 316 (L). Forskellen er, at 316 indeholder lidt Mo, hvilket gør den mindre følsom for klorider. (Cl-). Disse klorider findes i saltopløsning, hvilket er baggrunden for, at man skal vælge A4, når der vil forekomme salt i korrosionsmiljøet. At man kalder den syrefast hænger også sammen med kloriderne, eftersom 316 har større modstandskraft mod HCl (saltsyre). Hvordan 316's modstandskraft mod andre syrer er, ved jeg ikke uden at se i tabeller.
 
Jeg har samme problem med billiga skruer bla. De ovennævnte ... hvilket forbandet skidt

jeg Har bygget bagside med skruer fra byggeriet jeg var på for 2 år siden, ikke en skrue som er gået i stykker .. skru ind, skru ud eller hop på terrassen hvad som helst ... :D(y)

Til forsiden ... ojoj :sweat:Jeg skriver, fordi jeg nu er rasende, fordi jeg i vreden og alle bandeordene, som også naboerne fik lært, bare rev sidste års terrasse i stykker .. til problemet .. de, der ikke allerede er gået i stykker, går i stykker, når man prøver at skrue dem ud eller skrue dem fast igen ...

Lær mig at gøre det rigtigt eller sig, at jeg er uvidende eller uvidende, så jeg slipper for at hade billig skrue - lorte forretninger resten af ferien ... og 10 år efter:D(y)
 
  • Synes
evut2
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.