Jeg har noget trallvirke til overs, dim 28 x 120, som jeg gerne vil bygge en meget enkel havebænk af. Målene skal være 2,5 meter med bredde 0,60. Jeg tænkte at skrue siddepladsen fast på en ramme af 45 x 45 reglar, som jeg også har til overs, og "benene" vil jeg lave af samme reglar, og skrue/limme sammen som en firkant, skiftevis så der bliver luft mellem hver anden regel (har set på billede). Mit spørgsmål er nu egentlig, har jeg brug for at have en støtte også i midten af den 2,5 meter lange bænk?
 
T
Hej! Jeg er lidt uklar på, hvordan du har tænkt dig at lave benene, men det er uvæsentligt for svaret. Jeg tror, at du har brug for en støtte på midten. Almindelig trall i 28x120 bygges på regler med 60 cm c/c, og der er belastningen "kun" én person ad gangen. På bænken kan der sidde 3-5 personer, og så vil den nok kunne svigte en del. Afhængigt af fastgørelsen med benene så "holder" det nok, men der er risiko for, at fastgørelsen knækker, eller at de føles lidt vaklende.

Med den tænkte benkonstruktion, ville du kunne sætte ben på midten efterfølgende? I så fald kan du bygge den uden og så montere ben midt på bagefter, hvis det føles ustabilt.
 
T Testarn sagde:
Hej! Jeg er lidt uklar med, hvordan du har tænkt dig at lave benene, men det er uvæsentligt for svaret. Jeg tror, at du har brug for en støtte på midten. Almindelig træterrasse i 28x120 bygges på regler med 60 cm c/c, og da er belastningen "kun" en person ad gangen. På bænken kan 3-5 personer sidde, og da vil det nok svigte godt. Afhængig af fastgørelsen med benene så "holder" det nok, men der er risiko for, at fastgørelsen knækker, eller at det føles lidt svajende.

Med den påtænkte benkonstruktion, ville du kunne sætte ben på midten efterfølgende? I så fald kan du bygge den uden og så montere ben på midten efterfølgende, hvis det føles ustabilt.
Tak, det gør jeg!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.