Hej!
Jeg skal lige til at sænke loftet i gangen, men er blevet meget nervøs for, om jeg har købt det rigtige materiale eller ej, det ville jo være så træls, hvis det gik galt.
Jeg har været hos Beijer og fået råd og tips til at købe følgende:
Stålskenor til selve rammen 45or:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
og sekundære loftprofiler.
Min gang er kun 1,5m bred og 2,8m lang, men jeg synes disse skinner virker meget bløde. Vil de virkelig holde og ikke begynde at bøje, når gipsen kommer på?
Jeg har 900 gips og har tænkt at regle cc45.
Jeg fik også rådet at skrue skinnerne fast i væggen med træskruer og plugs. 35mm skulle være nok. Væggen består af puds og så noget andet, som jeg ikke ved, hvad er... jeg har boret hele vejen ind og prøvet at skrue en skinne fast i en skrue med plug, og den virker til at sidde rigtig godt. Kan jeg forsikre mig yderligere på nogen måde om, at den virkelig er fastgjort til væggen og ikke kommer til at falde ned en skønne dag?
Tak på forhånd!
Jeg skal lige til at sænke loftet i gangen, men er blevet meget nervøs for, om jeg har købt det rigtige materiale eller ej, det ville jo være så træls, hvis det gik galt.
Jeg har været hos Beijer og fået råd og tips til at købe følgende:
Stålskenor til selve rammen 45or:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347
og sekundære loftprofiler.
Min gang er kun 1,5m bred og 2,8m lang, men jeg synes disse skinner virker meget bløde. Vil de virkelig holde og ikke begynde at bøje, når gipsen kommer på?
Jeg har 900 gips og har tænkt at regle cc45.
Jeg fik også rådet at skrue skinnerne fast i væggen med træskruer og plugs. 35mm skulle være nok. Væggen består af puds og så noget andet, som jeg ikke ved, hvad er... jeg har boret hele vejen ind og prøvet at skrue en skinne fast i en skrue med plug, og den virker til at sidde rigtig godt. Kan jeg forsikre mig yderligere på nogen måde om, at den virkelig er fastgjort til væggen og ikke kommer til at falde ned en skønne dag?
Tak på forhånd!
Senest redigeret:
Det er muligt at sætte nogle limklatter bag reglarne, hvis du tror det er nødvendigt, billig forsikring om intet andet. Hvor tæt ville du sætte de 35mm skruer?
Eftersom gipsskivorna kommer til at blive skruet så tæt, tror jeg aldrig, at noget vil kunne bevæge sig i efterhånden.
Eftersom gipsskivorna kommer til at blive skruet så tæt, tror jeg aldrig, at noget vil kunne bevæge sig i efterhånden.
Det er nok måske sandt, tror jeg kommer til at sætte skruerne med 60 mellemrum eller noget i den stil. Sætter jeg dem for tæt, måske pudset giver efter?
mener du at sætte en ekstra regel i midten som løber langs med eller den i midten af de tværgående regler?
aa vet, hide-a-lite har gode halogen spottar som kun bygger et par cm nu til dags!
aa vet, hide-a-lite har gode halogen spottar som kun bygger et par cm nu til dags!
Klik her for at svare