Hejsa

Jeg begyndte at rive nogle former for loftplader ned fra kælderloftet, limet med kontaktlim.
Mens jeg stod der i støvet, som var som Lutzen-tågen, slog tanken mig, er det asbestplader jeg står og biler ned?
Er der nogen der genkender pladerne fra billederne og kan bekræfte eller afkræfte om der er asbest i dem?
De er 300x300x15mm. Jeg har ikke fundet nogen mærkning. Rundt kanterne er en smal not, ca. 2mm høj, 15mm dyb.

Det ser ud som om de er lavet af cellulose, og de ryger og gløder når jeg sætter ild til dem.

/Höghus

Brune kvadratiske loftsplader med tekstur, muligvis lavet af cellulose, monteret på et loft. Pladerne har ujævne overflader og kan indeholde asbest. Billede af en hvid, furet tagplade med brudt hjørne og synligt fibermateriale, muligvis cellulosa. Pladen er 300x300x15mm stor.

Det ser ud som masonit, så ingen fare. Limet kan dog indeholde ubehageligheder.

M -MaH- sagde:
Det ser ud som masonit, så ingen fare. Limmet kan dog indeholde ubehageligheder.
Nja, det ligner ingen masonit jeg nogensinde har set. Pladerne er meget mere mjølede, typ treetex.

/Høghus

useless useless sagde:
Nogen type af porøs board. Der fandtes en masse forskellige modeller under storhedstiden.

[link]
Ok, bare på med Sundström-masken og fortsætte altså.

/Höghus

Svigerfar, som engang satte pladerne op, overraskede i dag, +90 men var skråsikker på, at det var akustikplader af sten.
Mønstret på pladerne var lavet af en maskine, der blev fremstillet af Stenlund & Sønner.

/Højhus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.