6,293 læst ·
6 svar
6k læst
6 svar
Har fjernet dørkarmen, men hvad gør jeg nu?
Har fjernet den grimme dørkarm mellem gangen og stuen og har beklædt siderne med MDF.
Desværre blev parketten lagt efter tærsklen og nu har jeg en åbning, der har brug for en gulvskinne.
Lundbergs(?) bredeste gulvskinne af eg er lidt grim og kun 120mm. Jeg har brug for noget, der er bredere.
Skal jeg tage til den lokale snedker, eller har nogen tips til, hvordan man skal løse det?
Kan tilføje, at MDF er 125mm og derudover kommer der lister på hver side. Venstre side har allerede lister.
Desværre blev parketten lagt efter tærsklen og nu har jeg en åbning, der har brug for en gulvskinne.
Lundbergs(?) bredeste gulvskinne af eg er lidt grim og kun 120mm. Jeg har brug for noget, der er bredere.
Skal jeg tage til den lokale snedker, eller har nogen tips til, hvordan man skal løse det?
Kan tilføje, at MDF er 125mm og derudover kommer der lister på hver side. Venstre side har allerede lister.
Senest redigeret:
Kan du ikke få fat i et bræt fra gulvet til venstre? Så kunne du fræse en rille ind frem til det andet gulv (til højre. som ser ud til at ligge den anden vej). Der kunne du så lægge en smallere liste ovenpå.
Så ville jeg også have gjort. Et stykke planhøvlet træ (eg?) og en fræser løser problemet. Så kan du også nemt kompensere for eventuelle niveauforskelle mellem gulvene.v-g sagde:
Ja, det er sådanne ting, de er til for. Nu handler det bare om at turde...gadu^ sagde:
Klik her for at svare