Hej skal støbe en plade 60cm over eksisterende jord. har set løsninger, hvor man støber en sål, murer op med leca, fylder mellemrummet med fyldmaterialer. Hvad tænker I om denne løsning i stedet? Er der nogen risici med denne konstruktion? Bygningen ovenpå bliver et indglasset udestue. jorden er ler. Skema viser en tværsnitstegning af en byggeplade konstruktion med flere lag materialer inkl. beton og makadam over lerjord, hævet 60 cm over eksisterende terræn.

Hej, hvilken løsning kørte du med?

Hej,

Vi har brug for en lignende løsning på et problem, hvor det ene hjørne af vores tilbygning skal ende cirka 90 cm over jorden.

Har diskuteret nogle løsninger med en byggevirksomhed, og det vi sandsynligvis vil gøre er at bruge ALBA-bjælker (letklinkerbjælker) i to lag, som mures sammen. Altså 400+600 mm høje bjælker, der derefter pudses sammen. De har gjort dette på et hus for nylig, som hæfter sig til en gammel krybekælder, ligesom vores. Vi skal af sted for at se resultatet af dette.

Jeg tegnede hurtigt sammen, hvordan jeg havde tænkt, hvis jeg forstod ham korrekt. Jeg vender tilbage med, hvordan vi skal gøre.

I princippet burde man kunne gøre noget lignende med almindelige letklinkerblokke også, som mures op til et passende niveau, men dette går sikkert meget hurtigere.

Konstruktionsplan for tilbygning, viser sektion med ALBA-balkløsning 90 cm over jorden, inklusiv materialbeskrivelser og byggetekniske detaljer. Byggetegning viser en konstruktion med ALBA-balk, der forbinder til en gammel grund. Den indeholder detaljer om forskellige materialelag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.