Hej!

Jeg har købt en stor klinkeplade 80x180cm, som jeg ønsker at hænge på væggen som et dekorativt billede.

Hvad er den bedste løsning til ophængning?
Jeg har en idé om, at man kunne lime pladen på en plade, som man fastgør "kroge" i, der derefter kan hænges på skruer i væggen. Men hvilken type plade skal man i så fald vælge?

Nogen der har forslag til, hvordan jeg kan gøre?
 
Lyder som en god plan. Hvis det er et tørt område, så vælg en krydsfinerplade. Hvis det er fugtigt som badeværelse eller sauna, vælg fibercement/minerit.

Lim med et byggelim, der er egnet til begge overflader. Forslagsvis PL200, PL400 osv., men jeg kan aldrig huske hvilken der er hvilken, så læs på tuben, inden du vælger.
 
Fedt! Tak for svaret!

hvad tror du om at bruge Tec7 i stedet for almindeligt lim? Ser ud til at være holdbart og "tilgivende" med tanke på bevægelse i krydsfiner..
 
Det fungerer sikkert.

Fordelen med fleksibelt lim er, at limfugen bedre tåler bevægelser, som du tænker. Så det tillader, at krydsfiner bevæger sig. På den anden side kan man argumentere for, at et ikke-fleksibelt lim holder krydsfiner bedre på plads, så den lader være med at bevæge sig (dvs. lader være med at bule osv.).

Jeg ved ikke, hvilket af argumenterne der er mest rigtigt i dette tilfælde. Min mavefornemmelse siger tynd krydsfiner og ikke-fleksibelt lim. Men jeg er ikke nogen ekspert i dette, og ikke sikker.

Sandsynligvis fungerer begge udmærket godt.
 
  • Synes
Evo.st
  • Laddar…
Tak for tipsene
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.