En mellemvæg i vores kælder ser ud i profil på den måde (se billedet). Hvordan retter man denne, mest for æstetikkens skyld? Tror ikke at det går at spartle på 1-3 cm.
 
  • Profiltegning af en källervæg med en buet overflade, der varierer fra 1 til 3 cm i tykkelse over 205 cm højde.
Væggen kan du nok ikke rykke, så det er tilbage at fylde på. Det nye skal jo hæfte på det gamle. Det enkleste er vel at lave et skelet og sætte nye plader på. Spørgsmålet er jo, hvad du skal have på "finsiden".
 
Med gipsmørtel kan du bygge en masse :)
 
  • Synes
stanlund2 og 1 anden
  • Laddar…
Er det en væg i beton, kan det vel ikke være et problem at lægge puds på, så den ser lige ud?
 
sir_daniel sir_daniel sagde:
Med gipsbruk kan du bygge masser :)
Lyder godt! Hvordan lægger jeg det lodret? Væggen er typ 5m lang
 
Tag et firma ind, der kan pudse den op, det burde gå hurtigt. Ellers ville jeg sætte gips eller fibercementplader. Jeg har rettet mere end det med puds. 3cm går nok rimeligt for en glade amatør. Ikke noget jeg ville anbefale dog. Eftersom du kun har fejl på en led, så sæt et par ribber op i den rigtige tykkelse, så kan du grovpudse op til det niveau og derefter fjerne ribberne og pudse resten. Er det malet, skal du være sikker på, at pudsen hæfter på det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.