P
Pladeståsen lækkede vand ind omkring det uisolerede skorstensrør til en gammel hæderlig Husqvarna warmvind (petroleumskamin).

Den blev tæt af en blikkenslager med en gummimanchet, se vedhæftet billede.

Hvor varmebestandige er disse manchetter, og hvad kan den forventede levetid estimeres til? Holder limet lige så længe?

Det er den eneste varmekilde i fritidshuset, der bruges i rigtig kolde årstider.

• En gummidamask forsegler et metalrør på taget ved skorstenen, omgivet af skruer. En plastflaske ligger ved siden af.
Senest redigeret:
P
Hm, er jeg måske i det forkerte forum med spørgsmålet? Jeg har brug for at forstå, om det er OK at bruge en stos af gummi til at tætne mod et varmt skorstensrør. Så de ikke kun er egnet til badeværelsesventilation og lignende kolde rør.

Al hjælp værdsættes!

Peken sagde:
Hm, er jeg måske i det forkerte forum med spørgsmålet? Jeg har brug for at forstå, om det er OK at bruge en stus af gummi til at tætte mod et varmt skorstensrør. Så de ikke kun er egnet til badeværelsesventilation og lignende kolde rør.

Al hjælp værdsættes!
næppe godkendt bliver manchetten beskadiget så gnister kan falde ned og forårsage brand

P
Skal jeg reklamere arbejdet til blikkenslagerfirmaet da?

Peken sagde:
Bør jeg reklamere arbejdet til pladefirmaet så?
er det firkantede rør isoleret måske det er godkendt,tjek hvad skorstensfejeren siger

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.