Tænkte at renovere overetagen og installere gulvvarme. Har gulvspån på reglar og tænkte lægge gulvvarme i sporet spånplade ovenpå dette for at afslutte med parket. (Dvs. Parket 14 mm - pap - gulvvarme - fordelingsplade - sporet spån 22 mm - spån 22 mm - reglar). Vil ikke rive eksisterende spån ned, da den er skruet og limet på bjælkelaget.

Kan jeg i stedet for sporet spån anvende glespanel? Eller er der andre smarte løsninger?

Vil ikke fræse i eksisterende spån da jeg tror, det vil svække konstruktionen for meget, og hvis jeg sporer på tværs af gulvreglarne (hvilket vel er rigtigt?), så kommer gulvet til at ligge jævnt med gulvreglarne (på tværs af rørene) - hvilket ikke er sådan, jeg vil have det.

Rørene bliver sandsynligvis 16 fra Termeco.

Forslag?
 
Senest redigeret:
Glest og plade på spån. Parket ovenpå. Tror det bliver billigere, og man kan være lidt mere fleksibel med cc-målene mellem slangerne.

Så lidt materiale som muligt over slangerne vil du have.
 
TotalControl sagde:
Sparsom og plade på spån. Parket på det. Tror det bliver billigere, og man kan være lidt mere fleksibel med cc målene mellem slangerne.
Netop mine overvejelser til valg af sparsom. Tror også, at det går hurtigere, man slipper for puslespillet med sporplade og eventuel fræsning af vendespor.

Så lidt materiale som muligt over slangerne vil du have.
Selvfølgelig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.